خانه » بیانیه ها, تازه ها » نه به وطنفروشی

نه به وطنفروشی

هم میهنان؛ جمهوری اسلامی در جدیدترین اقدام علیه منافع ملی، بخش مهمی از پهنه آبی کشور را در دریای کاسپین به حراج گذاشت.
حکومت دینی که در کارنامه چهل ساله خویش از هیچ ایرانستیزی دریغ نکرده؛ این بار بخشی از گستره مملکت را وجه المعامله دریافت پشتیبانی برای تداوم قدرت از طریق روسها نمود.
در شرایطی که نفس های جمهوری اسلامی زیر فشار اعتراضات پیاپی ملت ایران به شماره افتاده؛ نظام حاکم به این چاره اندیشیده که با طناب پوسیده روسها چندی بیشتر در قدرت بماند و به غارت منابع ملی تداوم بخشد.
دریای کاسپین از نخستین روزهای شکل گیری تمدن بشری در این بخش از جهان، بخشی لاینفک از هویت ایرانیان و سپس تمامیت سرزمینی کشور ایران بوده است.
مطابق با بسیاری از متون و عهدنامه های تاریخی، ایرانیان از هزاران سال پیش در این دریای فراخ به کشتیرانی، بهره برداری و سپس اعمال حقوق حاکمه پرداخته اند چنانکه حتی در قرارداد ترکمنچای علیرغم همه تلخیهای آن، به حقوق کشتیرانی ایران در آن زمان اشاره روشن می شود.
به دلیل کاردانی پادشاهی پهلوی و در قراردادهای ۱۹۲۱ و ۱۹۴۰، حقوق حقه ایران بگونه برابر با شوروی پیشین مورد تایید و تاکید قرار گرفت.
پس از سقوط شوروی کمونیستی و طی نشست های دهه نود میلادی مقامات کشورهای ساحلی، این قراردادها همچنان معتبر شناخته شد.
شوربختانه رژیم جمهوری اسلامی که همواره بدور از منافع ملی ایرانیان قدم برداشته، با پیش کشیدن سهم بیست درصدی و بدون ارائه فرمول روشن و آشکار، سنگ بنای فاجعه کنونی را نهاد.
اکنون نیز با امضاء رژیم حقوقی اخیر، سهم ایران عملا و بطور فاحش مورد تعدی قرار گرفته و حقوق تاریخی، قراردادی و عرفی ایران در بزرگترین دریاچه جهان نادیده انگاشته شده و علیرغم ادعاهای پوچ مسئولان جمهوری اسلامی، هیچ تضمین روشنی برای احیاء حقوق ازدست رفته کشور ایران دیده نمی شود.
از اینرو و برای رفع خیانت دهشتناک روی داده، پیشنهاد می گردد که ایرانیان از بیان هیچگونه اعتراض از پای ننشینند زیرا وقوع اعتراضات آشکار از سوی ملت ایران می تواند بسان پایه ای برای فشار بر حاکمیت و لغو امتیازات خیانت بار اعطا شده تلقی گردد و نیز پیش زمینه لازم را برای اعمال قاعده حقوقی “تغییر بنیادین اوضاع و احوال/ربوس سیک سانتیبوس” توسط حکومت ایرانی و در دوران پس از جمهوری اسلامی فراهم نماید.
حزب پان ایرانیست تاکید می نماید که تحت هیچ شرایطی، مفاد مبهم و بعضا خفت بار رژیم حقوقی اخیر درباره دریای کاسپین را برنمی تابد و از تمام ابزارهای لازم برای جلوگیری از اعمال این قرارداد و از دست رفتن حقوق ملی ایران سود خواهد برد.

پاینده ایران
حزب پان ایرانیست
۲۵ امرداد ۱۳۹۷

برچسب‌ها

نظرات