خانه » تازه ها, خبرها » تجمع اعتراضی خانواده زندانیان سیاسی مقابل دفتر حسن روحانی + فیلم

در پی ضرب و شتم زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین که پنجشنبه گذشته رخ داد و موجب آسیب دیدگی تنی چند از زندانیان سیاسی محبوس در این زندان شد، خانواده های زندانیان سیاسی به همراه تعدادی از فعالان مدنی و سیاسی امروز، سه شنبه دوم اردیبهشت در مقابل دفتر ریاست جمهوری در خیابان پاستور تجمع کردند.
از آنجا که ملاقات روز گذشته خانواده ها با زندانیان نه تنها از نگرانی‌هایشان کم نکرد، بلکه مشاهده آثار کبودی و ضرب و شتم غیرانسانی و همچنین نگه‌داری بسیاری از زندانیان در انفرادی، بر نگرانی خانواده‌ها افزوده، آنها به تجمع روبه‌روی پاستور دست زدند. خانواده‌ها، دوستان و حامیان زندانیان سیاسی به پاستور رفتند تا اعتراض خود را به گوش رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت که تا کنون واکنشی نسبت به این فاجعه نشان نداده‌اند، برسانند.

 

86d67c0cec3e79

به گزارش کلمه، تجمع‌کنندگان با سر دادن شعارهایی نظیر «وزیر بی کفایت استعفا استعفا» «این همه رای گرفتین دولت چرا نشستین» و «اوین شده فلسطین دولت چرا نشستین» اعتراض خود را به سخنان مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری که مدعی شده بود تنها جراحات سطحی برای دو تن از زندانیان به جود آمده، نشان داده و خواستار استعفای وزیر دادگستری بدلیل این سخنان کذب شدند.
پس از گذشت ساعتی از تجمع، خلیلی‌نژاد مسول ارتباطات دفتر ریاست جمهوری در تماسی خبر این تجمع را به مجید انصاری معاون پارلمانی حسن روحانی داد و از وی کسب تکلیف کرد.
بنابر آخرین گزارش‌ها، از سوی دولت فردی بین خانواده‌ها حاضر شده و قرار است ۵ نماینده از سوی خانوده‌ها برای گفت‌وگو با مقامات دولتی داخل پاستور بروند. همچنین از بقیه خانواده‌ها درخواست شده که محل را ترک کنند اما آنها تا پایان گفت‌وگوی نماینده‌هایشان با مقامات دولتی در همانجا خواهند ماند.
پیش از این خانواده‌های زندانیان سیاسی، روز یک شنبه نیز با تجمع روبه‌روی مجلس خواستار شناسایی عاملان این اقدام، رفع حبس انفرادی زندانیان و برگرداندن آنها به بند و رسیدگی به زندانیان در اعتصاب، مداوای هرچه سریعتر زندانیان مجروح توسط پزشکان معتمد خانواده‌ها واعزام نمایندگانی برای بازدید از بند ۳۵۰ شده اند.

 

http://www.pan-iranist.info/%D8%AA%D8%AC%D9%85%D8%B9-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D9%85.htm

 

 

نظرات