خانه » تازه ها, خبرها » انتقاد تند آخوندی از سیاست‌های داخلی و خارجی دولت روحانی

انتقاد تند آخوندی از سیاست‌های داخلی و خارجی دولت روحانی
‫‫۳ آبان ۱۳۹۷

وزیر مستعفی راه و شهرسازی ایران عملکرد دولت حسن روحانی در حوزه‌های سیاست خارجی و اقتصادی را زیر سوال برد و وضعیت اقتصادی کشور را ناشی از اشتباهات «استراتژیک» کابینه معرفی کرده است.

 

عباس آخوندی این اظهارات را روز پنجشنبه سوم آبان‌ در گفت‌و‌گو با روزنامه «دنیای اقتصاد» بیان کرده و به تندی به عملکرد دولت روحانی تاخته است.

وی در متن استعفانامه خود نوشته بود که به سه اصل «پایبندی به قانون»، «احترام به حقوق مالکیت» و «اقتصاد بازار رقابتی» باور دارد و «تدبیر شرایط سخت جدید ناشی از تحریم‌های آمریکا» را ناقض این سه اصل دانسته و از این رو، ادامه همکاری خود با دولت را «از حیث اخلاقی»، نادرست می‌داند.

او در گفت‌و‌گو با روزنامه دنیای اقتصاد گفته که دولت در حوزه اقتصاد کلان «هیچ نظریه راهبردی برای حل مسائل ساختاری اقتصادی ایران نداشت و اقدام بارزی انجام نداد».

وزیر سابق راه ایران، «بزرگ‌ترین نقطه ضعف» دولت‌های یازدهم و دوازدهم را «نداشتن گفتمان غالب» عنوان کرده و «ثمرِ منفی و سردرگمی‌» ناشی از آن را همین «تنگنای ارزی اخیر» دانسته است.

وی با تاکید بر اینکه «در انتخابات، آقای روحانی فاقد هرگونه گفتمانی بود»، اضافه کرده که «اعتدال یک روش است. اعتدال اصلا گفتمان نیست».

به گفته آخوندی، «دولت در حوزه‌ اقتصاد گفتمان منسجم و صریح و دانش کافی بین‌المللی نداشت.

منبع : رادیوفردا

نظرات