خانه » تازه ها, خبرها » دادگاه تجدید نظر در کانادا حکم مصادره دارایی‌های میلیاردی ایران را «تایید کرد»

 

دادگاه تجدید نظر در کانادا حکم مصادره دارایی‌های میلیاردی ایران را «تایید کرد»

 

 

۱۳ تیر ۱۳۹۶

 

36355795_303

 

یک دادگاه تجدیدنظر در کانادا حکم مصادره اموال ایران به نفع قربانیان آمریکایی تروریسم را که در دادگاه‌های آمریکا صادر شده بود تایید کرد. بر اساس این حکم ۱.۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران به نفع شهروندان آمریکایی مصادره می‌شود.

به گزارش روزنامه محلی نشنال پست، چاپ کانادا، این دادگاه درخواست تجدیدنظر ایران را رد کرده و تهران را به تلاش برای جلوگیری از اجرای عدالت در مورد قربانیان تروریسم متهم کرده است.

از سوی دیگر در ایران محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت حسن روحانی، صبح روز سه‌شنبه، ۱۳ تیرماه در حاشیه جلسه هیئت دولت از صدور این حکم ابراز بی‌اطلاعی کرده و گفت که دستور بررسی این موضوع را صادر خواهد کرد.

تیرماه سال ۹۳ یک دادگاه تجدیدنظر در نیویورک حکم داد که یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار از دارایی‌های ایران به خانواده‌های آمریکایی‌هایی داده شود که در جریان بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ بیروت کشته شدند.

این پول در حقیقت بخشی از مبلغ دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلاری است که یک قاضی دادگاه آمریکا در سال ۲۰۰۷ حکم داده بود که ایران به این خانواده‌ها پرداخت کند. اما به دلیل اموال کم به جا مانده از دولت ایران در آمریکا، این قربانیان برای دستیابی به غرامت خود به دادگاه‌های کانادا مراجعه کردند.

مخالفت دادگاه اونتاریو با تقاضای تجدید نظر ایران پیروزی دیگری برای قربانیان تروریسم محسوب می‌شود که ایران را به حمایت از حماس و حزب‌الله در حوادث تروریستی سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۲ از جمله انفجار مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت متهم می‌کنند.

این رای بر اساس قانون «عدالت برای قربانیان تروریسم» صادر شده که مصونیت دولتی افرادی را که حامی تروریسم هستند نقض می‌کند

نظرات