خانه » تازه ها, خبرها » جاسوس تیم هسته ای ایران به دادگاه می رود.

جاسوس تیم هسته ای ایران به دادگاه می رود.
۱۶ اسفند ۱۳۹۵

 

TEST-8-390x205

 

از مدت ها پیش بحث حضور جاسوس در تیم هسته ای جمهوی اسلامی در برخی رسانه ها منتشر شده بود و نشان می داد کشورهای ۵+۱ با آگاهی کامل اطلاعاتی از اردوی ایران به طرح ریزی برنامه های خود در طی مذاکرات منتهی به برجام پرداخته اند.

چند ماه پیش اخباری مبنی بر آزادی با وثیقه این جاسوس منتشر شده بود و به تازگی سخنگوی قوه‌قضائیه از صدور کیفرخواست برای این جاسوس خبر داد.
به گفته ی اژه ای کیفرخواست «د.ر» صادر شده و پرونده‌ به دادگاه فرستاده شده است.
این فرد از اعضای تیم هسته‌ای متهم به جاسوسی، دو تابعیتی بوده است.

دستگیری جاسوس در تیم هسته ای ایران مسبوق به سابقه نیز می باشد. سید حسین موسویان دیپلمات و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران نیز در سال ۱۳۸۶ به اتهام جاسوسی بازداشت شد. در آن برهه تیم مذاکره کننده چنان عملکردی در توافق سعد آباد یا (بیانیه سعد آباد) داشت که علی لاریجانی از آن به ” دادن در و گوهر و گرفتن آب نبات” تعبیر کرد.
موسویان در زمان بازداشت، معاون حسن روحانی( دبیر شورای عالی امنیت ملی) و از اعضای ارشد مذاکرات هسته‌ای ایران بود. همچنین وی معاونت مرکز تحقیقات استراتژیک را به عهده داشت و در نهایت به اتهام «اخلال در امنیت ملی» به دو سال حبس تعلیقی و ۵ سال محرومیت از خدمات دولتی محروم شد این در حالی بود که رییس‌جمهور و وزارت اطلاعات ایران به جاسوسی وی معتقد بودند.

 

جاسوس تیم هسته ای ایران به دادگاه می رود.

نظرات