خانه » تازه ها, خبرها » داعش ۴۰ درصد شهر کوبانی را تصرف کرده است

داعش ۴۰ درصد شهر کوبانی را تصرف کرده است

۱۸ مهر ۱۳۹۳

یک روز پس از آنکه ارتش آمریکا اعلام کرد کردها همچنان کنترل شهر کوبانی سوریه را در دست دارند، یک مقام ارشد امنیتی این کشور می‌گوید که حکومت اسلامی ۴۰ درصد این شهر را در اختیار گرفته و ممکن است آن را کاملا تصرف کند.

 

resized_430666

 

تونی بلینکن، معاون مشاور ارشد امنیت ملی آمریکا، روز جمعه ۱۸ مهر گفت که تروریست های داعش ۴۰ درصد شهر کوبانی را تصرف کرده‌اند و ۶۰ درصد دیگر در اختیار کردهاست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای بلینکن افزود: «من نمی‌دانم چه اتفاقی قرار است بیفتد زیرا در غیاب یک نیروی زمینی، دشوار است که تنها با اتکا به نیروی هوایی بتوان مانع تصرف شهر توسط داعش شد».

به گفته این مقام ارشد امنیتی آمریکا، مناطق دیگری مشابه کوبانی هستند که مداخله نظامی ایالات متحده در آنها می‌تواند موثر یا غیر موثر باشد: «روزانه کوبانی‌های دیگری در عراق وجود دارند، همین‌طور کوبانی‌های دیگری در سوریه».

کشورهای مختلف جهان علیرغم تاکید بر ضرورت اعزام نیروی زمینی برای درگیری مستقیم با داعش، همچنان از این کار خودداری می‌کنند.

این سخنان تونی بلینکن، یک روز پس از آن بیان شد که فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا گفت که کردها همچنان کنترل کوبانی را در دست دارند و در برابر نیروهای تروریست داعش مقاومت می‌کنند.

کوبانی یا عین‌العرب، شهری در نقطه مرزی سوریه و ترکیه است که هفته‌هاست توسط داعش محاصره شده است.

در همین روز، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد هم هشدار داده که در صورت سقوط کوبانی، صدها غیر نظامی درون این شهر با خطر قتل عام مواجه خواهند شد.

استفان دی میستورا، نسبت به تکرار کشتار سربرنیتسا در بوسنی و هرزگوین در سال ۱۹۹۵ میلادی هشدار داد. در این رویداد، هشت هزار تن توسط شبه نظامیان صرب قتل عام شدند.

 

http://www.pan-iranist.info/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%DB%B4%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%B5%D8%B1%D9%81-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3/

نظرات