خانه » تازه ها, خبرها » پرستو فروهر به اتهام “تبلیغ علیه نظام” محاکمه می‌شود

پرستو فروهر به اتهام “تبلیغ علیه نظام” محاکمه می‌شود

۱۹ آبان ۱۳۹۶

 

15802726_303

 

محاکمه پرستو فروهر سه روز پس از برگزاری بزرگداشت سالگرد قتل پروانه و داریوش فروهر برگزار می‌شود. اتهام او “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به مقدسات” اعلام شده است. پرستو فروهر خواستار دادخواهی جنایت‌های سیاسی است.

 

پرستو فروهر با انتشار گزارش کوتاهی الزام دادخواهی جنایات سیاسی آذرماه سال ۱۳۷۷ را به کنشگران مدنی و مدافعان حقوق بشر یادآور شده است. او گرامی‌داشت یاد جان‌باختگان قتل‌های زنجیره‌ای را فرصتی برای پیگیری دادخواهی این جنایات می‌داند.

در گزارش پرستو فروهر، ضمن اشاره به قتل مادر و پدرش، پروانه و داریوش فروهر، از محمد مختاری، محمدجعفر پوینده، مجید شریف، پیروز دوانی، حمید حاجی‌زاده و فرزند خردسال او، کارون نیز سخن رفته است.

پرستو فروهر نوشته است: «به‌زودی عازم تهران هستم تا یکم آذرماه در سالگرد قتل پدر و مادرم، یاد آن دو را در خانه و قتلگاه‌شان گرامی بدارم و بر حق بزرگداشت و دادخواهی قربانیان سرکوب سیاسی پافشاری کنم.»

محاکمه پرستو فروهر

فروهر در ادامه به محاکمه خود اشاره می‌کند. محاکمه‌ای که قرار است سه روز پس از گرامی‌داشت خاطره پروانه و داریوش فروهر علیه او برگزار شود. اتهامات پرستو فروهر “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به مقدسات” اعلام شده است. این محاکمه قرار است در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برگزار شود.

پرستو فروهر در واکنش به این محاکمه می‌گوید: «برایم واضح است که این پرونده‌سازی تاوانی ‌است که برای پافشاری بر یادآوری و دادخواهی به من تحمیل می‌شود و نمونه‌ای است از موارد مشابه افزایش فشار بر مادران و خواهران و بستگان جانباختگان جنایت‌های سیاسی که دادخواه و یادآور سرگذشت عزیزانشان بوده‌اند.»

فروهر از مسئولان حکومتی می‌پرسد که آیا «در برابر دادخواهی ما هیچ پاسخی جز مغلطه و تهدید و سرکوب می‌شناسند؟» پرستو فروهر دادخواهی را مسئولیتی جمعی و مدنی می‌داند و از این‌رو از همه کنشگران مدنی و مدافعان حقوق بشر می‌خواهد با او در امر دادخواهی همراه شوند.

 

 

نظرات