خانه » تازه ها, خبرها » «حملات تروریستی داعش» در تهران با ۱۲ کشته به پایان رسید#

«حملات تروریستی داعش» در تهران با ۱۲ کشته به پایان رسید#
۱۷ خرداد ۱۳۹۶

 

index
خبرگزاری‌ها در ایران گزارش می‌دهند حملاتی که صبح روز چهارشنبه، ۱۷ خردادماه، حدود ساعت ده در تهران آغاز شد و گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت آن را پذیرفت، پس از پنج ساعت حدود ساعت ۱۵ به پایان رسید.

رسانه‌های ایران خبر می‌دهند که در این روز چهار مهاجم حامل سلاح کلاشنیکف و کلت، به مجلس شورای اسلامی و دو فرد مهاجم نیز به آرامگاه آیت‌الله خمینی حمله کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، این مهاجمان با شلیک به افراد مختلف و اقدام به انفجار انتحاری، جمعاً ۱۲ نفر را کشته و حدود ۴۲ نفر را مجروح و مصدوم کرده‌اند.

محمدحسین نجات، جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، میانگین سن مهاجمان را بین ۲۰ تا ۲۵ سال ذکر کرده و گفت ویدئوها نشان می‌دهد که مهاجمان «به زبان عربی» صحبت می‌کردند اما ملیت آنها هنوز مشخص نیست.

بنا بر برخی گزارش‌ها، همه مهاجمان توسط نیروی ویژه سپاه پاسداران کشته شده‌اند.

در همین حال به گزارش خبرگزاری ایرنا، یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که نام او ذکر نشده، دستگیری یکی از مهاجمان مسلح به مجلس را تأیید کرده است.

ساعاتی پس از آغاز حملات، پایگاه خبری اعماق، وابسته به گروه موسوم به حکومت اسلامی، داعش، نوشت که این گروه مسئول حملات تهران بوده است.

این وب‌سایت همچنین فیلمی از این حمله منتشر کرده که مهاجمان به زبان عربی سخن می گویند.

نظرات