خانه » تازه ها, خبرها » عملیات مرگبار داعش در افغانستان

عملیات مرگبار داعش در افغانستان

۲۹ فروردین ۱۳۹۴

حمله تروریستی مرگباری امروز در شهر جلال‌آباد افغانستان رخ داد که بر اثر آن تعداد زیادی کشته و مجروح شدند. ساعاتی پس از این حمله گروه تروریستی داعش مسوولیت این عملیات را به عهده گرفت.

 

khabaronline-

 

به گزارش سازمان جوانان پان ایرانیست، این حمله انتحاری توسط یک موتورسوار مقابل شعبه یک بانک در شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار روی داد. این بانک، بانکی بوده که کارمندان دولتی حقوق خود را از آن دریافت می‌کردند.

پس از این عملیات تروریستی، در حالی که طالبان دست داشتن در این عملیان را ردکرد، گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و فردی به نام ” شاد الله شاهد ” که در پایگاه های اجتماعی خود را به عنوان سخنگوی داعش در منطقه معرفی کرد، گفت که این حمله از سوی یکی از اعضای داعش اجرا شد و به کشته شدن شمار زیادی از کارکنان دولتی منجر شد.

این حمله مرگبار تا کنون به کشته شدن حداقل ۷۵ تن که اکثر آنها کارمند بوده و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر منجر شد.

” نجیب الله کاماوال ” مدیر بخش بهداشت ننگرهار گفت که اجساد ۳۳ نفر پس از این حمله به بیمارستان منتقل شد. وی افزود که تعداد مجروحان از صد نفر تجاوز کرده است و به علت وخامت اوضاع زخمی ها، احتمال افزایش تعداد تلفات وجود دارد.

گفتنی است حدود یک ماه پیش دفتر ریاست جمهوری افغانستان، برای اولین بار حضور داعش را در این کشور تایید کرد و گفت افغانستان برای مقابله با این گروه برنامه‌ریزی کرده است.

 

 

http://www.pan-iranist.info/%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B1%DA%AF%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%81%D8%BA%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86/

نظرات