خانه » تازه ها, خبرها » خلاصه ی اخبار تکمیلی از حمله_نظامی آمریکا به سوریه

خلاصه ی اخبار تکمیلی از حمله_نظامی آمریکا به سوریه
۱۸ فروردین ۱۳۹۶

 

alshirat

 

گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه مدعی شد در این حمله تا کنون ۴ سرباز سوری کشته و پایگاه هوایی الشعیرات تقریبا بطور کامل نابود شده است.

خبرگزاری نووستی روسیه اعلام کرد بر اثر این حمله حداقل ۱۴ جنگنده سوخوی منهدم و بقیه جنگنده ها نیز غیرقابل استفاده شده و پایگاه هوایی تقریبا کاملا منهدم شده است .

یک فرمانده میدانی ارتش سوریه اعلام کرد، افراد مسلح داعش همزمان با حمله موشکی آمریکا به فرودگاه الشعیرات، حمله‌ای را به یکی از پست‌های ارتش سوریه که مسئولیت حفاظت از مسیر حمص – الفرقلس در تدمر را بر عهده دارد، ترتیب دادند.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، دقایقی بعد از حمله موشکی ناوهای آمریکایی به یک پایگاه هوایی ارتش سوریه در یک پیام ویدئویی از فلوریدا گفت که دستور حمله را خود او صادر کرده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفته است که این حمله به‌جا و مناسب بود. به گفته او بشار اسد باید پاسخگو باشد و حامیانش باید مسیر خود را تغییر دهند.

فرانسه، عربستان، ترکیه، استرالیا و انگلستان از حمله آمریکا به سوریه حمایت کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه را شدیدا محکوم کرد. کشورهای روسیه و بولیوی نیز خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت برای بررسی حمله هوایی آمریکا به سوریه شدند.

نظرات