خانه » تازه ها, خبرها » رییس پلیس پیشگیری ناجا از دستگیری ۱۰۳۷ نفر در چهارشنبه سوری خبر داد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا از دستگیری ۱۰۳۷ نفر در چهارشنبه سوری خبر داد.
۲۵ اسفند ۱۳۹۵

 

TEST-21

 

به گزارش تارنمای پان ایرانیست به نقل از ایسنا، سردار محمد شرفی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، از دستگیری ۱۳۸۹ مرد در چهارشنبه_سوری امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۲۳ نفر به مراجع قضایی معرفی شده و مابقی بااخذ تعهد آزاد شدند.

وی همچنین از دستگیری ۴۸ زن در این شب خبر داد و افزود: از این تعداد نیز ۱۲ نفر با اخذ تعهد آزاد شده و مابقی به مراجع قضایی معرفی شدند.
با توجه به حجم بالای بازداشت ها سردار شرفی به دلایل بازداشت افراد اشاره ای نکرد و مشخص نیست این عده با چه اتهامی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

رییس پلیس پیشگیری ناجا درباره آمار خسارات جانی حوادث چهارشنبه سوری گفت: ۱۸۵ نفر در بیمارستان بستری شدند و ۱۰۹۳ نفر نیز به شکل سرپایی در محل درمان شدند. همچنین دو تن نیز جان خود را از دست دادند که یکی از آنها در تهران و دیگری در اصفهان جان خود را از دست داد.
هر ساله برگزاری چهارشنبه سوری با حوادث ناگوار و همچنین بازداشت و دستگیری جوانان همراه می شود. علیرغم مخالفت های حکومتی با این جشن در سالهای اولیه انقلاب و حتا پیش از انقلاب، هر ساله این جشن خارج از نظارت و کنترل نهادهای دولتی، به صورت مردمی و پر سر و صداتر از سال پیش برگزار می شود. دولت نیز از موضع تحریم چهارشنبه سوری به شکل کلی به موضع عدم استفاده از مواد محترقه غیر متعارف و بمب های صدادار دست ساز عدول کرده است.

نظرات