خانه » تازه ها, خبرها » سودان سفیرجمهوری اسلامی ایران را از خاک خود اخراج کرد

سودان سفیرجمهوری اسلامی ایران را از خاک خود اخراج کرد
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴
در پی حمله به سفارت پادشاهی عربی سعودی در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد، ریاست جمهوری سودان، اخراج سفیر ایران را از خارطوم اعلام کرد.

 

23d0d3f9-e80c

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، سرلشکر طه عثمان الحسین وزیر مشاور در دولت سودان و مدیرکل دفتر ریاست جمهوری و نخست وزیر اینت کشور، دوشنبه ۴ ژانویه با شاهزاده محمد بن سلمان ولی ولیعهد، نایب رئیس دوم شورای وزیران و وزیر دفاع سعودی، تلفنی تماس گرفت.

بنا بر این گزارش، سرلشکر طه در این تماس تلفنی گفت که ریاست جمهوری سودان، تصمیم به اخراج سفیر ایرانی از سودان و فراخواندن سفیر سودانی از ایران را گرفته است. او تاکید کرد که سودان، دخالت‌های ایران را در منطقه، سیاست فرقه گرایانه این کشور و عدم منع حملات به سفارت و کنسولگری سعودی از سوی مسئولان ایرانی را محکوم می‌کند.

او تاکید کرد که جمهوری سودان، در کنار پادشاهی عربی سعودی در اقدام‌هایش در مقابله با تروریسم و اجرای اقدام‌های پیش گیرانه در برابر آن، می‌ایستد.

پیش از آن، سعودی و بحرین، روابط دیپلماتیک خود را با جمهوری اسلامی ایران قطع کرده بودند. این اقدام‌ها در پی حمله به سفارتخانه سعودی در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد صورت می‌گیرد.

نظرات