خانه » تازه ها, خبرها » اردوغان قبل از انتخابات، رئیس‌جمهور شد

اردوغان قبل از انتخابات، رئیس‌جمهور شد

۱۸ مرداد ۱۳۹۳

پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه نخست وزیر فعلی ترکیه به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور تعیین و معرفی شد.

 

ER

به گزارش سازمان جوانان پان ایرانیست به نقل از تسنیم؛ محمد تنال نماینده حزب ملت جمهوری مخالف از شهر استانبول از وقوع یک رسوایی سیاسی بسیار بزرگ در کشور خبر داد.

این نماینده حزب ملت جمهوری ترکیه در این باره گفت: از هم اکنون به وضوح می توان دید که وزارتخانه های کشور تا چه اندازه در حال حمایت از نامزدی رجب طیب اردوغان نخست وزیر کنونی ترکیه برای تصدی سمت ریاست جمهوری این کشور هستند.

خبرگزاری دوگان ترکیه هم در این باره اعلام کرد: قرار است به نهاد عدالت در استانبول شکوائیه‌ای تقدیم شود و نسبت به اقدام وزارت آموزش ملی ترکیه درباره چاپ کتب درسی آن هم یک ماه پیش از موعد مقرر اعتراض شود، چرا که در این کتاب ها رسماً اردوغان به عنوان رئیس جمهوری جدید ترکیه منصوب شده است، این درحالی است که هنوز دور نخست از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه هنوز برگزار نشده است.

تنال در این باره اعلام کرد: در صفحه ۱۰۶ از یکی از این کتاب های درسی اسامی روسای جمهوری ترکیه از بدو تاسیس این جمهوری تا سال جاری را ذکر کرده است که برای سال ۲۰۱۴ نام رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس جمهوری سال جاری ترکیه معرفی و منصوب شده است.

در این کتاب درسی نام و دوره ریاست جمهوری هریک از روسای جمهور به ترتیب ذکر شده اولین رئیس جمهور ترکیه مصطفی کمال آتاتورک است و رئیس جمهوری یازدهم نیز عبدالله گل معرفی شده و در پایان نیز رجب طیب اردوغان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به عنوان دوازدهمین رئیس جمهور این کشور انتخاب و منصوب شده است ! و در برابر نامش سال ۲۰۱۴ نگارش شده است.

این اقدام وزارت آموزش ملی ترکیه خشم گروه ها و احزاب سیاسی مخالف نظام کنونی و حرب حاکم را برانگیخته است حتی برخی از اقشار جامعه نیز در این باره اعتراض خود را اعلام کردند.

 

http://www.pan-iranist.info/%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%88%D8%BA%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%8C-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3%E2%80%8C%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%B4/

نظرات