خانه » تازه ها, خبرها » سفر غیررسمی یوسف بن علوی به تهران

سفر غیررسمی یوسف بن علوی به تهران

۲۵ آبان ۱۳۹۳
یوسف بن علوی وزیر مشاور در امور خارجی عمان که شب گذشته به طور غیررسمی وارد تهران شد با حسن روحانی و محمدجواد ظریف دیدار و گفت و گو کرد.

fTHSJVK8t

یک مقام آگاه سیاسی یکشنبه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سفر یوسف بن علوی وزیر مشاور در امورخارجی عمان به تهران را تایید کرد و گفت: سفر آقای بن علوی غیررسمی بوده است.

این مقام آگاه سیاسی در پاسخ به سوالی درباره هدف این سفر غیررسمی اظهارداشت: آقای بن علوی برای گفت و گو درباره موضوعات دوجانبه و در چارچوب مشورت های دو کشور پیرامون شرایط منطقه ای از جمله بحث مبارزه با تروریسم وافراطی گری به تهران سفر کرده است.

وی ادامه داد: وزیر مشاور در امور خارجی عمان عصر امروز(یکشنبه) پس از مذاکرات با محمدجواد ظریف و دیدار با حسن روحانی تهران را به مقصد مسقط ترک کرد.

کشور سلطان نشین عمان همواره نقش میانجی گری میان جمهوری اسلامی و ایالات متحده آمریکا که پس از انقلاب ۵۷ دارای رابطه سیاسی با یکدیگر نبوده اند، داشته است.

نهمین دور مذاکرات جامع هسته ای نیز هفته گذشته در مسقط پایتخت عمان برگزار شد و محمدجواد ظریف با جان کری همتای آمریکایی خود و نیز کاترین اشتون هماهنگ کننده ۱+۵ ، دو روز درباره موضوعات غنی سازی و تحریم ها مذاکره کردند.

در سومین روز مذاکرات مسقط نیز اعضای ۱+۵ با هیات جمهوری اسلامی مذاکره کردند.

وزیر امورخارجه آمریکا پس از مذاکرات سه جانبه با ظریف و اشتون به پکن رفت تا باراک اوباما رییس جمهوری این کشور که در چین به سر می برد را همراهی کند و پس از آن به مقسط بازگشت.

 

http://www.pan-iranist.info/%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D8%B1%D8%B3%D9%85%DB%8C-%DB%8C%D9%88%D8%B3%D9%81-%D8%A8%D9%86-%D8%B9%D9%84%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/

نظرات