خانه » تازه ها, خبرها » زبان و ادب فارسی از ارکان هویت ملی ایرانیان است

زبان و ادب فارسی از ارکان هویت ملی ایرانیان است

۰۵ شهریور ۱۳۹۳

رییس فرهنگستان زبان وادب فارسی با ارسال پیامی به نهممین همایش بین المللی انجمن ترویج زبان وادب فارسی نوشت: زبان و ادب فارسی یکی ازارکان هویت ملی ما ایرانیان است وهرگامی که در مسیر تقویت این زبان برداشته شود اقدام مبارکی است که می باید تحسین وتایید شود.

 

anjoman-m2

به گزارش ایرنا پیام ˈغلامعلی حداد عادلˈ که نسخه ای از آن به ایرنا ارسال شده به این شرح است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان
برای اینجانب مایه خوشوقتی است که می توانم برای چندمین بار، با اشاره استاد ارجمند، جناب آقای دکتر مهدی محقق، رئیس محترم انجمن ترویج زبان و ادب فارسی با ارسال پیامی نسبت به شرکت کنندگان همایش سالانه این انجمن ادای احترام کنم.

زبان و ادب فارسی یکی از ارکان هویت ملی ما ایرانیان است و هرگامی که در مسیر تقویت این زبان برداشته شود اقدام مبارکی است که می باید تحسین و تایید شود . برگزاری همایش سالانه انجمن زبان و ادب فارسی که اکنون شاهد برپایی نهمین دوره آن در شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی هستیم از آن جهت که فرصتی برای تبادل نظر میان استادان و پژوهشگران پدید می آورد بی گمان به تحکیم پایه های آموزش زبان و ادب فارسی کمک خواهد کرد.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی امیدوار است این همایش، که از برکت حضور دانشمندان غیر ایرانی نیز بهره مند است بتواند بهتر از همایش های قبلی انجمن از نتایج تحقیقات زبان شناسان وادیبان بهره گیرد و راه را برای پژوهندگان جوان و دانشجویان علاقمند هموار سازد.

وظیفه خود می دانم علاوه برسپاسگراری ازریاست محترم انجمن از مسئولان دانشگاه پیام نور وهمه مقامات ومدیرانی که در برپایی و برگزاری این همایش سهیم بوده اند تشکر کنم و برای همه میهمانان، به ویژه میهمانان خارجی همایش از خداوند طلب توفیق کنم.

غلامعلی حداد عادل

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی

نهمین همایش بین المللی ترویج زبان و ادبیات فارسی که صبح روز چهارشنبه در دانشگاه پیام نور خراسان شمالی برپا شده تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

در مدت برپایی این همایش ۱۵۰ مقاله برگزیده از سوی اساتید و اندیشمندان حوزه ادب فارسی از کشورهای ایران، ترکیه، مصر، پاکستان، هند، بنگلادش، سوریه، عراق، تاجیکستان و استرالیا ارایه خواهد شد.

 

http://www.pan-iranist.info/%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A7%D8%AF%D8%A8-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/

 

نظرات