خانه » تازه ها, خبرها » برگزاری نشست ویژه بررسی “حجاب” به دستور روحانی

برگزاری نشست ویژه بررسی “حجاب” به دستور روحانی

۱۴ تیر ۱۳۹۳

به گزارش سازمان جوانان پان ایرانیست، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد به دستور حسن روحانی نشستی برای بررسی مسئله حجاب برگزار شد که نتایج آن هنوز مشخص نیست. او گلایه می‌کند که اراده‌ای برای اجرای قانون حجاب وجود ندارد.

 

7995_852

 

مشاور عالی وزیر کشور و رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری روز شنبه، ۱۴ تیر ماه به خبرگزاری مهر گفت، حسن روحانی پس از دریافت نامه‌ی شماری از نمایندگان مجلس درباره وضعیت حجاب در جامعه، دستور تشکیل نشست ویژه‌ای برای بررسی این موضوع را صادر کرده است.

رضا اکرمی می‌گوید این نشست با حضور برخی از صاحب‌نظران در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد. او می‌افزاید با توجه به شروع فصل تابستان نگرانی درباره پوشش شهروندان افزایش یافته است.در هفته پایانی خرداد ماه ۱۹۵ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار اجرای قانون “گسترش فرهنگ حجاب و عفاف” شدند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری به خبرگزاری مهر گفت: «قانون حجاب و عفاف در سال ۸۳ تصویب و سپس به وزارت ارشاد، وزارت کشور و ۲۰ دستگاه مرتبط ابلاغ شد اما هنوز اراده جدی در دستگاه‌ها برای اجرایی کردن این قانون دیده نمی‌شود و متاسفانه این اراده امروز هم وجود ندارد.»

اکرمی درباره این که آیا در نشست مرکز بررسی‌های استراتژیک راهکار مشخصی برای اجرایی کردن قانون حجاب و عفاف در نظر گرفته شده، تاکید کرد که نتایج احتمالی این نشست “هنوز اعلام نشده است.”

مشاور ارشد وزیر کشور در امور روحانیت همچنین تصریح کرد که راهکارهای لازم را همان قانون سال ۸۳ مشخص کرده و “تنها باید اراده برای اجرایی کردن آن به وجود آید”.

تاکنون بیشترین سهم از آنچه “مبارزه با بدحجابی” خوانده می‌شود را نیروی انتظامی (ناجا) بر عهده داشته که فعالیت‌هایش در قالب گشت‌های ارشاد با انتقادهای زیادی روبروست.
http://www.pan-iranist.info/%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%86%D8%B4%D8%B3%D8%AA-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1/

نظرات