خانه » تازه ها, خبرها » نجات زاینده‌رود به آلمانی‌ها سپرده شد

نجات زاینده‌رود به آلمانی‌ها سپرده شد

۱۱ خرداد ۱۳۹۳

مدیرکل توسعه پایدار، تغییر آب و هوا و انرژی وزارت علوم و تحقیقات آلمان گفت: در صدد اتخاذ تدابیری جهت احیای رودخانه زاینده رود هستیم.
به گزارش سازمان جوانان پان ایرانیست به نقل از مهر، «یوهانس کراوس» مدیرکل توسعه پایدار، تغییر آب و هوا و انرژی وزارت علوم و تحقیقات جمهوری فدرال آلمان در اصفهان گفت: احیای رودخانه زاینده‌ رود برای وزارت علوم و تحقیقات آلمان بسیار حایز اهمیت است.

 

images-1
وی افزود: وزارت علوم و تحقیقات آلمان پروژه‌های بسیاری در بخش آب و فاضلاب در سطح بین‌ المللی در دستور کار دارد این در حالی است که احیای زاینده‌ رود برای محققان آلمانی بسیار قابل‌ توجه است.
کراوس با بیان اینکه در ایران بسیاری از صنعتگران، کشاورزان و کارشناسان دغدغه احیای زاینده‌ رود را دارند اعلام کرد: یکی از عواملی که منجر شد محققان آلمانی در صدد تدابیری جهت احیای زاینده‌ رود برآیند، دغدغه و ایده‌ پردازی است که بسیاری از اقشار مختلف درباره احیای زاینده‌ رود دارند و این رویداد منجر شد آلمانی‌ ها با جدیت این پروژه را دنبال کنند.
مدیرکل توسعه پایدار وزارت علوم و تحقیقات آلمان سپس به همکاری دیرینه آلمان و ایران در زمینه اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: در بسیاری از پروژه‌های بخش آب و فاضلاب، تبادل فناوری بین این دو کشور صورت گرفته است.
وی افزود: در زمان حاضر، محققان آلمانی بر روی روند تصفیه فاضلاب در ایران آزمایش‌ هایی را در دستور کار قرار داده‌اند که امیدواریم این آزمایش‌ ها تاثیر به سزایی در ارتقای فرآیند تصفیه در ایران به همراه داشته باشد.
کراوس به مصرف بهینه آب در آلمان اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به میزان بارندگی در آلمان، از لحاظ منابع آبی این کشور با محدودیتی مواجه نیست اما مصرف سرانه آب در آلمان بسیار پایین است به‌ طوری که نیازی به تبلیغ پیرامون مصرف بهینه آب در آلمان وجود ندارد.
مدیرکل توسعه پایدار وزارت علوم و تحقیقات آلمان دلیل این امر را قیمت بالای هر مترمکعب آب در این کشور خواند و تصریح کرد: در زمان حاضر، بابت هر مترمکعب آب و تصفیه هر مترمکعب فاضلاب رقمی معادل ۵ یورو از مشترکان دریافت می‌شود و قیمت بالای آب خود عاملی شده که مردم در مصرف آب صرفه‌ جویی کنند.
وی گفت: فرآیند تصفیه در تصفیه‌ خانه شمال اصفهان با توجه به آزمایش‌ هایی که در این تصفیه‌ خانه صورت می‌گیرد و بازسازی فاز نخست این تصفیه‌ خانه که موجب ارتقای فرآیند تصفیه شده است، بسیار مطلوب به نظر می‌رسد.

 

http://www.pan-iranist.info/%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%AA-%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%B3%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%B4/

نظرات