خانه » تازه ها, خبرها » مهمت_هاکان_آتیلا شریک جرم رضا_ضراب در آمریکا بازداشت شد

مهمتهاکانآتیلا شریک جرم رضا_ضراب در آمریکا بازداشت شد
۹فروردین۱۳۹۶

5919420193058_n

 

مقامات دادستانی آمریکا روز سه شنبه یکی از مدیران یک بانک دولتی ترکیه را به اتهام دست داشتن در یک برنامه چند ساله برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران تحت تعقیب قرار دادند.

به گزارش تارنمای پان ایرانیست اینفو به نقل از رویترز، مهمت هاکان آتیلا، معاون مدیر کل “هالک بانک ترکیه” متهم به تبانی با رضا ضراب، تاجر طلای ایرانی الاصل برای انجام صدها میلیون دلار تراکنش مالی غیرقانونی از طریق بانک های آمریکایی از سوی دولت ایران و دیگر نهادهای ایرانی شده است.

آتیلای ۴۷ ساله یک روز پس از بازداشت در فرودگاه بین المللی جان اف کندی، در منهتن نیویورک در یک جلسه استماع در نزد قاضی جیمز فرانسیس حاضر شده است.

این اتهامات به معنای گسترش دامنه رسیدگی ها در مورد پرونده ای است که انتقادات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را برانگیخته است. اردوغان پیشتر گفته بود معتقد است که مقامات آمریکایی دارای «انگیزه های پنهانی» در تعقیب قضایی ضراب هستند.

همان روزی که فاش شد رضا ضراب، رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و از چهره های نزدیک به دولت ترامپ را به تیم وکلای خود اضافه کرده است، آتیلا نیز بازداشت شد

بر اساس یک شکایت کیفری مطرح شده، آتیلا طی سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ با رضا ضراب و چند نفر دیگر برای پنهان کردن توانایی ضراب برای تامین ارز و طلای مورد نیاز دولت ایران از طریق هالک بانک همکاری داشته است.

نظرات