خانه » بیانیه ها » اطلاعیه حامیان نیروهای ملی درونمرز برای آزادی دکتر علی رشیدی عضو شورایعالی جبهه ملی ایران

Ali-Rashidiاطلاعیه حامیان نیروهای ملی درونمرز برای آزادی دکتر علی رشیدی عضو شورایعالی جبهه ملی ایران

دکتر علی رشیدی را آزاد کنید

دکتر علی رشیدی، استاد اقتصاد و عضو شورایعالی جبهه ملی ایران مجددا مدت بیش از یکماه است که در زندان بسر میبرد. وی به دو سال زندان تعزیری محکوم شده که تا کنون جمعا در فواصل مختلف، با استفاده از مرخصی استعلاجی، حدود ۱۵۱ روز را را در زندان بسر برده. این استاد عالیقدر ۸۰ سال سن دارد و دارای سلامت جسمی خوبی نیست.

دکتر علی رشیدی استاد دانشگاه، کارشناس اقتصاد ایران، عضو موسس و رئیس انجمن اقتصاددانان ایران و همچنین عضو کنفدراسیون صنعت، جمعیت تولیدگران ایران، مشاور اقتصادی انجمن مدیران صنایع و معاون پیشین اقتصادی بانک مرکزی است.

دکتر علی رشیدی دارای درجه دکترای مالی بین المللی و بانکداری مرکزی از دانشگاه پنسیلوانیا و کارشناس ارشد در رشته اقتصاد بین الملل میباشد .

جرم این استاد عالیقدر نوشتن یک مقاله تحلیلی درباره اوضاع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ایران بود که در آن اوضاع خراب اقتصاد کشور تشریح و بنقد کشیده شده بود.

همینطور که مشاهده میکنید دلسوزی برای اوضاع بیسامان اقتصاد کشورمان و پرداختن براه حل برای برونرفت از این فاجعه اقتصادی در ایران امروز جرم بزرگیست که مستوجب دو سال زندان تعزیری میباشد.

ما اکیدا تقاضای رفع زندان از این اقتصاددان ایراندوست را داریم و امیدواریم با بازگشت مجدد بمیان یاران، همکاران و شاگردان خود قادر باشد مجددا بآسیب شناسی اقتصاد بیمار سرزمینمان بپردازد.

ما همچنین خواهان آزادی تمامی زندانیان سیاسی ایران هستیم

حامیان نیروهای ملی درونمرز

( ١٩شهریور١٣٩٣ )

نظرات