خانه » تازه ها, خبرها » وقوع آتش‌سوزی در چند صد هکتار از جنگل‌های ایران

وقوع آتش‌سوزی در چند صد هکتار از جنگل‌های ایران
۱۲ خرداد ۱۳۹۶

 

17175540_303

 

در پی وقوع چند آتش‌سوزی در صدها هکتار از جنگل‌های ایران در یک هفته اخیر، آتش‌سوزی در جنگل‌های شهرستان ایوان در استان ایلام که از روز پنج‌شنبه آغاز شده هنوز خاموش نشده و بیش از ۹ هکتار از این جنگل‌ها در آتش سوخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، از صبح روز پنج‌شنبه، ۱۱ خرداد، آتش‌سوزی در منطقه جنگلی «سرخ‌گیر» در شهرستان ایوان آغاز شده است.

شامگاه روز پنج‌شنبه برخی از مقامات محلی از کنترل آتش خبر دادند، اما به گزارش خبرگزاری مهر، این آتش‌سوزی به طور کامل خاموش نشده و همچنان ادامه دارد.

به گفته رضا احمدی، مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام، تاکنون بیش از ۹ هکتار از جنگل‌های این منطقه در آتش سوخته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، جنگل‌های این منطقه روز سه شنبه نیز آتش گرفته بود، اما این آتش‌سوزی توسط نیروهای منابع طبیعی، هلال احمر و نیروهای مردمی خاموش شد.

همزمان با گرم شدن هوا در تعدادی از استان‌های ایران، آتش‌سوزی در جنگل‌ها نیز افزایش یافته است.

در همین حال رضا نجاتی، فرماندار شوش در استان خوزستان، روز پنج‌شنبه خبر داد که طی چند روز اخیر در ده مورد آتش‌سوزی بیش از ۱۵۰ هکتار از جنگل ها و بیشه‌زارهای این شهرستان از بین رفته است.

محمد الوندی، رئیس پارک ملی کرخه، نیز اعلام کرد که در آتش‌سوزی روزهای سه شنبه و دوشنبه، ۵۰ هکتار از محدوده پارک ملی کرخه و ۳۰ هکتار از جنگل دست کاشت «ام الدبس» در شهرستان دشت آزادگان دچار آتش‌سوزی شده است.

در آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع شهرستان‌های بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد در روز شنبه ششم خرداد نیز بیش از ۴۰ هکتار جنگل و مرتع در آتش سوخت.

نظرات