خانه » تازه ها, خبرها » مهلت دو روزه دولت هنگ کنگ به معترضان برای ترک خیابان ها

مهلت دو روزه دولت هنگ کنگ به معترضان برای ترک خیابان ها

۱۳ مهر ۱۳۹۳

رییس شورای اجرایی هنگ کنگ روز شنبه چهارم اکتبر به معترضان تا روز دوشنبه مهلت داده است تا به تجمع و تحصن خود پایان داده و خیابان ها را ترک کنند. این در حالی است که هزاران تن عصر روز شنبه در مرکز و مناطق تجاری و بازرگانی هنگ کنگ دست به تظاهرات زده اند.

w640_r1_s
به گزارش آسوشیتدپرس لئونگ چون یینگ در سخنانی تلویزیونی باردیگر از معترضان خواسته است تا به خانه های خود برگردند. وی خواستار بازگشت امور به حالت عادی شده است.
رییس شورای اجرایی هنگ کنگ گفته است: پلیس تمامی اقدامات لازم برای بازگشت نظم و ارامش و همچنین بازگشایی مدارس در روز دوشنبه اتخاذ خواهد کرد.
طبق این گزارش پس از پایان تظاهرات روز شنبه، معترضان نگران حمله پلیس به معترضان در شب بودند. ولی گزارش ها حاکی است که شمار زیادی از معترضان تا نیمه شب همچنان در خیابان ها بودند.
اعتراض طرفداران دمکراسی در هنگ کنگ به دنبال تصمیم دولت چین برای کنترل انتخابات آتی منطقه در سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز شد. بر اساس تصمیم پکن، کاندیداها برای شرکت در انتخابات باید توسط دولت تایید صلاحیت شوند.
معترضان هنگ کنگی معتقدند که این اقدام موجب خواهد شد تا تنها کاندیداهای وفادار به دولت مرکزی تایید صلاحیت شوند.
معترضان همچنین خواهان کناره گیری لئونگ چون یینگ، رییس شورای اجرایی هنگ‌کنگ، از قدرت هستند.
روز جمعه به دنبال درگیری بین هواداران دولت چین و معترضان طرفدار دمکراسی در خیابان هنگ کنک، معترضان گفت‌وگوهای برنامه ریزی شده شورای اجرایی منطقه هنگ کنگ را به حال تعلیق در آوردند.
معترضان خواهان پیوستن شهروندان هنک کنگ به تجمع های اعتراضی خود هستند و از پلیس درخواست کرده‌اند که در برابر مهاجمان از آنها حمایت کنند. فدراسیون دانشجویان هنگ کنگ، یکی از گروه‌های فعال در تظاهرات که اوایل هفته جاری ده‌ها هزار نفر را به خیابان‌ها کشاند، گفته است که هیچ گزینه دیگری به جز لغو مذاکرات ندارد.
به گزارس خبرگزاری رویترز،‌ روز جمعه دست کم یک هزار نفر از طرفداران دولت مرکزی چین با حمله به منطقه مونگ کوک بنرها و چادرهای حدود یکصد معترض حاضر در محل را پاره کردند و به زد و خورد با آنها پرداختند.
طبق این گزارش با انتشار خبر درگیری در این منطقه ، عده زیادی از معترضان برای کمک به دیگر مخالفان به منطقه مونگ کوک شتافتند که گسترش درگیری ها را درپی داشت.
گزارش ها حاکی است که این درگیری‌ها در نهایت با دخالت پلیس و تشکیل زنجیره انسانی نیروهای ویژه میان دو گروه پایان یافت.
به گزارش رسانه های محلی درگیری‌های روز جمعه دست کم ۱۳۱ زخمی بر جای گذاشت.
http://www.pan-iranist.info/%D9%85%D9%87%D9%84%D8%AA-%D8%AF%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D9%87%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%B6%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7/

نظرات