خانه » تازه ها, خبرها » دیده بان حقوق بشر: داعش شماری از زنان ایزدی ربوده‌شده را فروخت

دیده بان حقوق بشر: داعش شماری از زنان ایزدی ربوده‌شده را فروخت

۰۸ شهریور ۱۳۹۳
گروه دیده بان حقوق بشر سوریه روز شنبه هشتم شهریورماه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش شماری از زنان «ایزدی» که پیش تر در شمال عراق ربوده شده بودند را به سوریه منتقل کرده و به اعضای این گروه فروخته است.

 

w640_r1_s

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در بریتانیا است، می گوید که شواهدی در اختیار دارد که نشان می دهد که داعش دست کم ۲۷ زن ایزدی را هرکدام به ازای هزار دلار (آمریکا) به اعضای این گروه در سوریه فروخته است.

دیده بان حقوق بشر سوریه می گوید، ۳۰۰ زن ایزدی در جریان حملات داعش به شمال عراق ربوده شده اند که به گرویدن به اسلام مجبور شده اند.

این گروه همچنین می گوید، اسناد و شواهد در خصوص ۲۷ مورد از زنان ایزدی فروخته شده، را جمع آوری کرده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه با این حال اعلام کرده است که شواهدی در خصوص وضعیت و سرنوشت مابقی این زنان ایزدی در دست نیست.

پیشتر سازمان ملل متحد و ایزدی ها اعلام کرده بودند در جریان حمله داعش به سینجار در شمال عراق شماری از زنان ایزدی توسط این گروه ربوده شده اندکه پس از مجبور کردن آنها به گرویدن به اسلام به عنوان«غنیمت» به ازدواج تروریست های این گروه در آورده شده اند.

وزیر امور خارجه عراق نیز پیشتر ربوده شدن سیصد دختر بدست داعش را تایید کرده بود.

ناظر حقوق مذهبی سازمان ملل متحد نیز اوایل ماه جاری میلادی نسبت به گزارش ها در خصوص اعدام و ربودن زنان ایزدی هشدار داده بود.

اقلیت کرد ایزدی در کردستان عراق که پیروان دینی پیش از اسلام هستند، از نظر تروریست های داعش کافر محسوب می شوند.
http://www.pan-iranist.info/%D8%AF%D9%8A%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82-%D8%A8%D8%B4%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%8A/

نظرات