خانه » تازه ها, خبرها » تلاش‌های داخلی و جهانی برای آزادی معلم دربند اسماعیل_عبدی

تلاش‌های داخلی و جهانی برای آزادی معلم دربند اسماعیل_عبدی

 

 

۶ خرداد ۱۳۹۶

 

TEST

 
آقای اسماعیل_عبدی دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران هم‌اکنون در زندان‌ اوین شش سال محکومیت خود را می‌گذراند. به گزارش خبرگزاری کار ایران آقای عبدی از ۱۱ اردی‌بهشت در اعتصاب غذاست و حال جسمی مناسبی ندارد.

در همین راستا تلاش های زیر از سوی نهادهای حقوق بشری و سیاسی انجام شده است:

“کمپین آزادی اسماعیل عبدی” آغاز به کار نمود و نامه ای با ۱۵ هزار امضا به قوه قضاییه و ریاست جمهوری ایران تحویل داده شد. نویسندگان نامه ضمن درخواست آزادی اسماعیل عبدی خطاب به آیت الله صادق لاریجانی، ‌رییس قوه قضاییه،‌ نوشته اند:
«بسیار شاهدیم که دزدها، اختلاس گران میلیاردی اموال مردم و بیت المال، فروشندگان و پخش کنندگان مواد مخدر و آسیب زنندگان به ملت و مملکت آزاد می شوند و مجدداً در جامعه جولان می دهند اما فعالان صنفی معلمان که برابر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای پیشرفت علم و دانش و اهداف انسان دوستانه کار می کنند در بند کشیده می شوند.»

فدراسیون آموزش بین الملل چند روز قبل با صدور بیانیه ای با درخواست از مقام های ایرانی برای آزادی فوری اسماعیل عبدی، دبیرکل زندانی کانون صنفی معلمان ایران،‌ فراخوانی برای همبستگی جهانی با این فعال حقوق صنفی معلمان اعلام کرد.
این فدراسیون فشارها بر دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران از سوی مقام های دولتی به دلیل «فعالیت های سندیکایی، مطالبه آموزش رایگان و در دسترس بودن آموزش عمومی برای همگان»‌ را محکوم کرد.

شورای ملی ایران به ریاست رضا پهلوی با ارسال نامه‌ای به عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌ بشر ایران، خواستار توجه به وضعیت اسماعیل عبدی، معلم زندانی در اعتصاب غذا شد.
در این نامه به وضعیت معیشتی نامناسب معلمان در ایران پرداخته شده و عنوان شده که اسماعیل عبدی «تنها به دلیل اعتراض نسبت به شرایط دهشتناکی که معلمین شریف ایرانی با ان دست و پنچه نرم می کنند»، دستگیر و «با اتهامات واهی» زندانی شده است.

فاطمه سعیدی، نماینده مجلس، روز سه شنبه با خانواده اسماعیل عبدی دیدار داشت و از پیگیری حل مشکلات فعالین صنفى معلمان از طریق تعامل با قوه قضاییه خبر داد.

عفوبینالملل نیز از جمله سازمان‌هایی است که با انتشار بیانیه‌ای از وضعیت جسمی اسماعیل عبدی ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی سریع و بدون قید و شرط این فعال صنفی حقوق معلمان شد.

نظرات