خانه » تازه ها, خبرها » تنها کارخانه دوچرخه‌سازی ایران تعطیل شد!

تنها کارخانه دوچرخه‌سازی ایران تعطیل شد!

 

۲۹ فروردین ۱۳۹۶

 

6433475978167_n

 

شرکت دوچرخه سازی آساک دوچرخ قوچان با سابقه ۳۵ ساله در تولید دوچرخه تعطیل شد.
شرکت ایرانی آساک که تنها تولیدکننده دوچرخه در ایران بود به دلیل هزینه های بالای تولید دوچرخه و عدم حمایت از تولید داخلی و واردات بی رویه دوچرخه از چین به کار خود پایان داد. چند کارخانه داخلی اقدام به واردات و مونتاژ دوچرخه می‌کنند اما تنها شرکت آساک در مجتمع صنعتی قوچان در کارتولید محصولات داخلی بود.
در همین رابطه رییس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت از ورود سالانه دو میلیون دستگاه دوچرخه از چین خبرداد! محمد خادم منصوری در گفتگو با خبرگزاری تسنیم گفت واردات گسترده دوچرخه از چین باعث شد تا تولید محصول برای این کارخانه توجیه اقتصادی نداشته باشد، این واحد تولیدی تنها کارخانه تولیدکننده دوچرخه_سازی کشور محسوب می‌شد که با تعطیلی آن باید تدبیر جدی برای صنعت دوچرخه سازی کشور گرفته شود.
خادم منصوری با اشاره به اینکه این واحد تولیدی متأسفانه هم اکنون تعطیل شده است، گفت: سالیانه دو میلیون دستگاه دوچرخه وارد کشور می‌شود این درحالی است که نیاز داخلی ما یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه است. در این شرایط به طور حتم تولیدکننده داخلی نمی‌تواند سهمی از بازار دوچرخه کشور را داشته باشد.
در حالی که سال گذشته و امسال با عنوان حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی نامگذاری شد ولی بازار ایران تسلیم پوشاک ترکیه، محصولات قاچاق می شود و شرکت های بزرگ و دیرپای ایرانی همچون ارج به تعطیلی کشیده شدند تا محصولات کره ای بازار ایران را به طور کامل قبضه کند. دومینوی تعطیلی کارگاه ها و شرکت های ایرانی همچنان ادامه دارد، این آخرین رمق های اقتصاد ویران ایران است که به خالی شدن سفره های کارگران و فقیر تر شدن این قشر رحمت کش و آسیب های اجتماعی مرتبط با بیکاری می انجامد.

نظرات