خانه » تازه ها, خبرها » وزیر اطلاعات سابق جزئیات قتل زهرا کاظمی را فاش کرد

وزیر اطلاعات سابق جزئیات قتل زهرا کاظمی را فاش کرد

۶ اسفند ۱۳۹۶

 

 

علی یونسی وزیر اطلاعات دولت محمد خاتمی فاش کرد که زهرا کاظمی به تشخیص وزارت اطلاعات جاسوس شناخته نشد اما اصرار سعید مرتضوی بر جاسوسی او، نهایتا مرگ این شهروند ایرانی – کانادایی را رقم زد.

روزنامه “ایران” (شماره یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶) با علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت محمد خاتمی به بهانه بازداشت فعالان محیط زیست و مرگ مشکوک دکتر کاووس سیدامامی، یکی از این فعالان در زندان، گفت‌وگو کرده است.

فعالان محیط زیست را اطلاعات سپاه بازداشت کرده و بدون طی مراحل دادرسی و تشکیل دادگاه، در همراهی با مقام‌های قوه قضاییه و صداوسیما آنها را به جاسوسی متهم کرده است.

وزیر اطلاعات دولت خاتمی گفته است: «در پرونده زهرا کاظمی، دادستان وقت (سعید مرتضوی) اصرار داشت که وی جاسوس است. برای بررسی این موضوع ما در وزارت اطلاعات دو کارشناس ضدجاسوسی این وزارتخانه را مأمور کردیم تا در هتلی با این خانم مصاحبه کنند. این کارشناسان، پس از مصاحبه با وی، رسما اعلام کردند که به لحاظ فنی و علمی، زهرا کاظمی جاسوس نیست اما دادستان وقت تهران یعنی آقای سعید مرتضوی بر اصرار خود باقی ماند و این پرونده را از وزارت اطلاعات تحویل گرفت و به اطلاعات نیروی انتظامی واگذار کرد.»
به گفته علی یونسی، زهرا کاظمی، گویا در فرآیند بازرسی، تحویل اشیا و انتقال به بازداشتگاه و نه در بازجویی “به‌دلیل مقاومت برای تحویل اشیای همراه خود، مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد و سر او به جدول خیابان اصابت می‌کند و منجر به خونریزی مغزی ومرک او می‌شود”.

نظرات