خانه » تازه ها, خبرها » یک خاوری دیگر: اختلاس ۱۰۰ میلیارد تومانی وزارت نفت؛ متهم سه ساعت بعد از احضار به کانادا گریخت

یک خاوری دیگر

اختلاس ۱۰۰ میلیارد تومانی وزارت نفت؛ متهم سه ساعت بعد از احضار به کانادا گریخت

۳ بهمن ۱۳۹۶

 

 

چند روز بعد از خبرهای ضد و نقیض درباره یک فساد مالی بزرگ در دستگاه‌های دولتی ایران، یک نماینده مجلس شورای اسلامی ایران فاش کرده این متهم سه ساعت بعد از احضار از سوی دستگاه نظارتی، از کشور خارج شده است.

روز یکشنبه اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تایید کرد که متهم این اختلاس، تنها سه ساعت بعد از احضار درباره تخلف مالی‌اش با کمک همسرش بلیت هواپیما گرفته و به مقصد کانادا گریخته است.

روز جمعه وزیر نفت ایران تایید کرد که یکی از مدیران وزارت نفت متهم به ۱۰۰ میلیارد تومان اختلاس است و از کشور خارج شد.

مقامات وزارت نفت ایران می گویند این مدیر بیش از ۳۰ سال در وزارت نفت بوده اما تخلف مالی او بعد از اینکه سیستم نرم افزاری تغییر داده شد، تخلف او مشخص شد و به گفته آقای قره‌خانی، زمانی که مسئولان این بخش متوجه انحرافات شدند، این فرد را احضار کردند و در همان زمان که پرونده‌ها را دقیق‌تر بررسی کردند، متوجه شدند که اختلاس وجود دارد. پس از اینکه به وی اعلام کردند، متوجه شدند که این فرد اتاق کار خود را ترک کرده است.

مشخص نیست کدام دستگاه نظارتی متوجه تخلفات این متهم شده اند اما سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از دستگاه‌های نظارت مالی مانند سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات انتقاد کرده که چرا در طول ده سال متوجه فساد مالی این متهم نشده بودند.

 

 

 

 

نظرات