خانه » تازه ها, خبرها » طرح لایحه تحریم‌ تازه گروه حزب‌الله لبنان در مجلس نمایندگان آمریکا

طرح لایحه تحریم‌ تازه گروه حزب‌الله لبنان در مجلس نمایندگان آمریکا
۳۰ تیر ۱۳۹۶

 

635852635591296749

 

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه ۲۹ تیرماه، لایحه‌ای را برای افزایش تحریم‌های گروه حزب‌الله لبنان و فشار بر کشورهای حامی این گروه، به‌ویژه ایران، ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هدف از ارائه این لایحه که قرار است مکمل تحریم‌های فعلی این گروه شیعه‌مذهب باشد بستن بیش از پیش دست حزب‌الله برای گرفتن کمک مالی و نیروگیری و فشار بر کشورهایی، از جمله ایران، عنوان شده است که از این گروه حمایت می‌کنند.

به گفته اد رویس، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس، تحریم‌های تازه در صورت تصویب «هم شبکه مالی حزب‌الله را به‌شدت محدود می‌کند» و هم «ضربه‌ای خواهد بود بر حامیان این گروه، مهم‌تر از همه ایران».

اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا که این لایحه را ارائه کردند گروه حزب‌الله لبنان را متهم می‌کنند که در جنگ داخلی سوریه «به خشونت متوسل شده و در طول مرز اسرائیل موشک انبار کرده» است.

در حدود شش سالی که از آغاز جنگ داخلی سوریه می‌گذرد، حزب‌الله لبنان در کنار نیروهای نظامی جمهوری اسلامی و ارتش سوریه برای پیروزی بشار اسد بر مخالفانش جنگیده است.

در همین حال برخی از کارشناسان نظامی اسرائیلی در هفته‌های اخیر ابراز نگرانی کرده‌اند که تحویل موشک‌هایی مانند قیام و ذوالفقار از سوی ایران به حزب‌الله لبنان، می‌تواند در بحران‌های نظامی آینده میان حزب‌الله و اسرائیل، به زیان این کشور تمام شود.

در همین زمینه یحیی رحیم‌صفوی٬ مشاور نظامی آیت‌الله خامنه‌ای، اوایل تیرماه جاری از آمادگی موشکی حزب‌الله برای شلیک به سوی اسرائیل خبر داد.

 

نظرات