خانه » تازه ها, خبرها » با حکم دادگاه آمریکا برج بنیاد علوی(پهلوی سابق) مصادره خواهد شد

با حکم دادگاه آمریکا برج بنیاد علوی(پهلوی سابق) مصادره خواهد شد
۹ تیر ۱۳۹۶

 

19598860_10154914272328406_3564803294624675083_n

 

هیأت منصفه دادگاهی در آمریکا به مصادره بنیاد علوی رأی داد

جون اچ. کیم، وکیل دولت آمریکا، روز پنجشنبه هشتم تیر ماه در بیانیه ای از حکم هیأت منصفه درباره ساختمان بنیاد علوی ‫(‌‫بنیاد پهلوی سابق ) در منتهن نیویورک خبر داد. بنا به این حکم، ساختمان بنیاد علوی و دیگر سرمایه های مربوط به آن توسط دولت آمریکا قابل مصادره خواهند بود.

آقای کیم در بیانیه خود گفت «این برج ۳۶ طبقه در منهتن (نیویورک) بیش از یک دهه به صورتی پنهانی در خدمت دولت ایران بوده و راهی شده بود برای فرستادن میلیون ها دلار به ایران که در تخطی آشکار از مفاد تحریم های آمریکا است.

در این جلسه دادگاه، اسرار این ساختمان برای همه آشکار شد و حکم امروز هیأت منصفه نیز آنچه را ما از سال ۲۰۰۸ فکر می کردیم تأیید کرد.

صاحبان این ساختمان با وجود تمام تلاش ها برای منزوی کردن ایران به عنوان یک دولت حامی تروریسم، یک سکوی بسیار مهم در قلب منتهن در اختیار مقامات ایران قرار دادند تا ایران بتواند تحریم های اقتصادی آمریکا را با موفقیت دور بزند.

حکم هیأت منصفه این ساختمان را که بیش از پانصد میلیون دلار قیمت داشته، و همچنین ساختمان ها و اموال دیگر را قابل مصادره اعلام کرده است.»

به گفته وکیل دولت آمریکا، این حکم هیأت منصفه، بزرگترین مصادره مدنی و همچنین بزرگترین مصادره مربوط به تروریسم در تاریخ آمریکا محسوب می شود.

 

نظرات