خانه » تازه ها, خبرها » مولوی عبدالحمید: ایران مطرح باشد و وطن باشد و قوم و مذهب مطرح نباشد.

مولوی عبدالحمید: ایران مطرح باشد و وطن باشد و قوم و مذهب مطرح نباشد.

 

۵ خرداد ۱۳۹۶

 

 

38995927_403

 

سخنرانی پرشور رهبر سنی‌مذهبان سیستان و بلوچستان در ستاد روحانی

در همایش تقدیر از فعالان ستاد روحانی در تهران مولوی عبدالحمید نیز شرکت داشت. سخنرانی رهبر اهل سنت سیستان و بلوچستان با استقبال گرم روبرو شد و در میان سنی‌مذهبان بازتابی مثبت داشت.

خبرگزاری ایلنا در گزارش عصر چهارشنبه (۳ خرداد/ ۲۴ مه) از مراسم تقدیر از فعالان ستاد انتخاباتی حسن روحانی آورده است: هنگامی که مولوی عبدالحمید رهبر اهل سنت سیستان و بلوچستان وارد سالن شد، جمعیت حاضر شروع به تشویق و با شعارهای “درود بر مولوی” از او استقبال کردند.

به نوشته ایلنا هنگام سخنرانی مولوی عبدالحمید، او بارها از سوی حاضران مورد تشویق قرار گرفت. زمانی که او از برابری قومیت‌ها و ادیان صحبت کرد و گفت دین یک مسئله شخصی است و نباید در اشتغال افراد به امور مدیریتی دولت و کشور دخالت داده شود، از سوی حاضران شعار “مولوی تشکر تشکر” سر داده شد.

عبدالحمید خطاب به رئیس جمهور ایران گفت: «من یک خواسته از رئیس جمهور دارم و آن این است که ایران مطرح باشد و وطن باشد و قوم و مذهب مطرح نباشد. دین بین ما و خداست و یک مسئله شخصی است. به کارگیری شایستگان اهل سنت که به ایران فکر می‌کنند، ایران را در معادلات بین‌المللی بالا می‌برد و عزت ایران را بیشتر می‌کند. اهل سنت آماده‌اند هر جا دولت شما صلاح بداند خدمت کنند و خواستار تغییر اساسی نسبت به جامعه اهل سنت و اقوام و مذاهب هستند.»

 

نظرات