خانه » تازه ها, خبرها » کشتی آزاد ایران روی سکوی نخست آسیا

‫ ‫
کشتی آزاد ایران روی سکوی نخست آسیا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

 

cy8_cw0_w1023_r1_s

 

پس از قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در آسیا، تیم ملی کشتی آزاد ایران هم عنوان نخست رقابت‌های قهرمانی آسیا را نصیب خود کرد.

آزادکاران با کسب سه مدال طلا، یک نقره و چهار برنز به مجموع ۷۱ امتیاز رسیدند تا با شانزده امتیاز اختلاف نسبت به ژاپن، جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

اولین دوره این مسابقات در سال ۱۹۷۹ و به میزبانی هن برگزار شد. سی‌امین دوره نیز در همین کشور به انجام رسید.

در وزن اول تاکاهاشی از ژاپن روی سکوی نخست ایستاد. او در امتداد مسابقات، رضا اطری نماینده ایران را با تبحر در زیرگیری مغلوب کرد. اطری روی سکوی سوم قرار گرفت.

در وزن دوم بهنام احسان‌پور با غلبه بر هان سونگ کیم از کره شمالی به نشان طلا رسید. بهنام در نیمه نهایی و فینال، برای لحظاتی دچار اشتباه شد و امتیازاتی از دست داد اما سرانجام به رتبه نخست دست یافت.

در ۶۵ کیلوگرم باجرانگ از هندوستان تک مدال طلای میزبان را در کشتی آزاد به گردن آویخت. میثم نصیری از جمله بازندگانش بود که برنز گرفت.

در ۷۰ کیلوگرم تاناتاروف (قزاقستان) به قهرمانی رسید و باز هم ایران به مقام سوم بسنده کرد. این اولین نشان آسیایی حامد رشیدی است.

در ۷۴ کیلو بهزاد عبدالرحمانف (ازبکستان) اول شد اما بهمن تیموری برنده مدال برنز از ایران نمایشی پر فروغ ارائه کرد.
کشتی‌گیر کرمانشاهی در گام اول مقابل حریف قرقیزستانی و در حالی که با پنج امتیاز پیش بود، شکست خورد اما در ادامه مسابقات، بی‌اشتباه ظاهر شد تا او نیز نخستین نشان آسیایی‌اش را دریافت کند.

در وزن ۸۶ کیلوگرم علیرضا کریمی بهترین کشتی‌گیر ایران در این رقابت‌ها بود و با اقتدار در تمام کشتی‌هایش به پیروزی رسید. از جمله در برابر پوره‌جاو از مغولستان که یک وزن پایین‌تر در جهانی لاس وگاس فینالیست شده بود.

در ۹۷ کیلوگرم ماگومد ابراگیمف توانست ازبکستان را دو طلایی کند. رقیب فینالیست او حسین شهبازی بود. کشتی‌گیر جوان ایرانی که جایگزین رضا یزدانی شده تنها مرد نقره‌ای کشتی آزاد ایران در قهرمانی آسیا بود.

در فوق سنگین یدالله محبی اول شد، او نوه پهلوان یدالله محبی است. عموهایش محمدحسن و محمدحسین محبی نیز از اواخر دهه پنجاه تا پایان دهه شصت خورشیدی، از ستارگان کشتی ایران بودند.

 

نظرات