خانه » تازه ها, خبرها » مواضع ضد ایرانی ولیعهد و وزیر دفاع عربستان

مواضع ضد ایرانی ولیعهد و وزیر دفاع عربستان

 

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

 

912xvrzqxsyokcn03o

 

محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور، در گفتگو با نشریهٔ اکونومیست بار دیگر ادعاهای ضد ایرانی خود را مطرح کرده است.

بن سلمان در خصوص قطع روابط دیپلماتیک با ایران و تشدید تنش‌ها بین دو کشور مدعی شد اگر روابط دیپلماتیک قطع نمی‌شد، ممکن بود ایران در آینده با انجام «اقدامات تحریک‌آمیز» به این اختلافات دامن بزند.

وی ادعا کرد اگر یکی از دیپلمات‌های سعودی یا خانواده‌هایشان در ایران مورد حمله قرار می‌گرفتند، اوضاع از آنچه در حال حاضر بین دو کشور در جریان است، بدتر می‌شد و «تنش واقعی در آن زمان به وجود می‌آمد».

وی افزود: «کسی که اوضاع را به این سمت (جنگ عربستان و ایران) هدایت می‌کند، قطعاً از عقل سلیم برخوردار نیست. چرا که جنگ بین ایران و عربستان می‌تواند شروع یک فاجعهٔ جدی و بزرگ در منطقه باشد و بر کشورهای دیگر جهان نیز تأثیر زیادی خواهد گذاشت.»

بن سلمان همچنین افزود: «هدف اصلی نظام ایران رسیدن به قبله مسلمانان است. ما منتظر نمی‌مانیم که عربستان میدان جنگ شود، بلکه تلاش می‌کنیم نبرد را به درون ایران بکشانیم.»

او، همچنین، مدعی شد: «فکر افراط‌گرای ایران مانع گفت‌وگو با تهران است.»

پسر شاه سعودی همچنین مدعی شد کشورش توانایی آن را دارد که ظرف چند روز نیروهای شیعه «انصار الله» در یمن را ریشه‌کن کند. با این همه، به تعبیر وی، به دلیل احتمال تلفات بالا در نیروهای سعودی و شهروندان یمنی، عربستان از چنین اقدامی خودداری کرده است.

نظرات