خانه » تازه ها, خبرها » بزرگترین هلدینگ قطعه‌ساز کشور تحت مدیریت خاندان فریدون

بزرگترین هلدینگ قطعه‌ساز کشور تحت مدیریت خاندان فریدون

 

 

۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

 

636284792636839315

 

بزرگترین هلدینگ قطعه سازی خودرو در کشور، تحت مدیریت نزدیکان رئیس جمهور است. گفته می‌شود که مهدی مونسان خواهرزاده حسن روحانی، در نقش سکاندار شرکت قطعه سازی اتومبیل ایران و عبدالحسین فریدون پسر عموی رئیس قوه مجریه هم در کسوت نائب رئیس هیات مدیره این شرکت بزرگ بورسی حضور دارند.

عبدالحسین فریدون پسر عموی حسن روحانی، هم اکنون جدای از عضویت در هیات مدیره این شرکت بزرگ به عنوان مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری حضور دارد.

از قرار معلوم، مهدی مونسان به نمایندگی از شرکت ایران خودرو، غلامحسین زارع نژاد ینگجه به نمایندگی از شرکت ایران خودرو دیزل، علی شیخی به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری سمند، منصور منصوری بیرجندی به نمایندگی از گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و عبدالحسین فریدون هم به نمایندگی از خدمات بیمه ایران خودرو در ترکیب هیات مدیره این شرکت حضور دارند.

شرکت قطعه سازی اتومبیل ایران، یکی از شرکت‌های مهم بورسی بوده که سهامداران آن عبارتند از شرکت‌های سرمایه گذاری سمند، ساپکو، ایران خودرو، ایران خودرو دیزل و سرمایه گذاری ایران خودرو، بنابراین، گفته می‌شود که گاه و بیگاه، از سوی سهامداران خود به عدم اعلام سود واقعی و یا توزیع نکردن سود واقعی متهم می شود، حال آنکه که این ادعا تا اکنون ثابت نشده است.

شرکت قطعه سازی اتومبیل ایران، یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید کننده قطعات اتومبیل در ایران به شمار می‌رود که اکنون شرکت‌هایی چون رینگ سازی مشهد، الکتریک خودرو شرق، قطعات محوری خراسان، اگزوز خودروی خراسان، کابل خودرو سبزوار و گاز سیر صنعت شرق تحت پوشش این هلدینگ عریض و طویل خودرویی قرار دارند.

بر اساس این گزارش گروه قطعه سازی اتومبیل ایران در سال ۱۳۹۴ فروشی معادل ۷۲۱۵۲۲۹ میلیون ریال را رقم زده که کاهشی ۱۳ درصدی را نسبت به سال ماقبل از آن ، یعنی ۱۳۹۳ داشته است.

با اینهمه، این شرکت در سال مالی گذشته دستکم ۱۰۰,۰۱۳ میلیون ریال سود شناسایی کرده که به ازای این سود هنگفت تنها، سود نقدی هرسهم آن ۵۰ (ریال) بوده است.

 

نظرات