خانه » تازه ها, خبرها » درخشش ایران در رقابت‌های تکواندو بین‌المللی قزاقستان

درخشش ایران در رقابت‌های تکواندو بین‌المللی قزاقستان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

 

tekvando-6-620x413

 

با کسب دو مدال طلا و نقره در روز دوم از رقابت‌های تکواندو بین‌‌المللی قزاقستان، جمع مدال‌های نمایندگان ایران در این رقابت‌ها به عدد هفت برسد.

بنا بر گزارش خبرگزاری مهر، این دوره از مسابقات با حضور ۴۷۲ تکواندو کار از ۱۶ کشور در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان در«آتی راو» جریان دارد که تیم اعزامی ایران در این رقابت‌ها تا کنون موفق به کسب ۷ مدال طلا، نقره و برنز شده است.

روز یکشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه، در روز دوم این رقابت‌ها تیم کشورمان چهار نماینده در دو وزن داشت که دو تکواندو کار با وزن زیر ۶۸ کیلوگرم از دور رقابت‌ها حذف شدند و وزرشکاران وزن زیر ۶۳ کیلوگرم مدال‌های طلا و نقره را از آن ایران کردند.

در وزن زیر ۶۳ کیلوگرم آریان محمدی با برتری مقابل چهار تکواندوکار از کشور میزبان به نیمه نهایی راه یافت و در این مرحله هم «ادزان» از اندونزی را شکست داد و به فینال رسید. مهدی یوسفی دیگر نماینده ایران در این وزن تکواندو کارانی از روسیه و قزاقستان را از پیش رو برداشت و حریف محمدی در دیدار نهایی شد. این فینالِ تمام ایرانی را یوسفی ۱۵ بر ۱۳ به سود خود خاتمه داد و به نشان طلا دست پیدا کرد. محمدی نیز به مدال نقره رسید.

در وزن زیر ۶۸ کیلوگرم محمد صفایی دور نخست نماینده تاجیکستان را ۲۷ بر ۷ از پیش رو برداشت و در ادامه به مغولستان باخت و حذف شد. سید حسین احسانی‌ نیز در همین وزن به قزاقستان باخت و کنار رفت.

روز دوشنبه، چهارم اردیبهشت، در روز پایانی این رقابت‌ها تکواندو کاران سه وزن زیر۷۴، ۸۰ و بالای ۸۷ کیلوگرم به دیدار رقبای خود می‌روند.

در وزن زیر ۷۴ کیلوگرم ۱۳ تکواندو کار حضور دارند که مهدی جلالی دور نخست به مصاف «عسگرلیف» از قزاقستان می‌رود و در صورت برتری، نماینده دیگری از کشور میزبان را پیش رو خواهد داشت. در همین وزن سید احمد خسروفر دور نخست استراحت دارد و سپس به مصاف برنده دو تکواندو کار از قزاقستان خواهد رفت.

در وزن زیر۸۰ کیلوگرم نیز ۱۱ تکواندو کار وزن کشی کرده اند که دور نخست «میرزابایف» از قزاقستان را پیش رو دارد و در صورت برتری به دیدار نماینده دیگر از این کشور می‌رود. علیرضا درویش هم در این وزن دور ابتدا به مصاف «لوکاس سانتوس» از اندونزی می‌رود و در صورت برتری باید با «فیلیپ بلوف» از روسیه مبارزه کند.

در وزن بالای ۸۷ کیلوگرم حسین قربان‌زاده دور نخست استراجت دارد و سپس به مصاف برنده دوتکواندو کار قزاق می‌رود. در همین وزن آرش دباغ‌ تفرشی دور نخست به دیدار «نومانوف» از ازبکستان می‌رود و در صورت برتری به دیدار نماینده قزاقستان خواهد رفت.

برای تیم ملی کشورمان تا کنون مهدی اسحاقی، محمد صادق دهقانی و مهدی یوسفی سه مدال طلا، احمد محمدی، جعفر خلیل‌زاده و آریان محمدی سه مدال نقره، فرشاد قیاس شندی هم یک نشان برنز کسب کرده‌اند.

تیم ملی اعزامی ایران به این دوره از مسابقات آماده حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی می‌شود و بعد از رقابت‌های قزاقستان، ترکیب تیم اعزامی به باکو معرفی خواهد شد.

 

نظرات