خانه » تازه ها, خبرها » جنگ روانى آل سعود علیه ایران

جنگ روانى آل سعود علیه ایران
۱۶ تیر ۱۳۹۵

تلاش رسانه های سعودی برای مقصر نشان دادن ایران در انفجارهای مدینه، تازه ترین جنگ روانى عربستان علیه ایران است.

 

photo_2016-07-07_00-05-34-1
تحلیلگران عربستان سعودی مدعی هستند که انفجارهای تروریستی عربستان و به ویژه مدینه بر عملی کردن طرح های ایران توسط داعش در کشورهای عربی دلالت دارد.
تحلیلگران سعودی به شبکه دولتی «الاخباریه» عربستان گفتند ایران اخیرا کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را تهدید کرده بود و انفجارها در عربستان نشان داد که داعش در خدمت طرح های ایران است.

این تحلیلگران مدعی هستند انفجارها در عربستان مدتی بعد از تهدید ایران صورت گرفته اند و این مسئله نشان می دهد که ایران پشت این انفجارهاست.

سعودی ها این ادعاى مضحک را دلیل قانع کننده ای برای دست داشتن ایران در این انفجارها می دانند.

عربستان بارها ایران را عامل بی عرضگی دستگاه اطلاعاتی خود و عاجز شدن نیروهای امنیتی این کشور در مقابله با داعش می دانند.

شبکه وهابی «کلمه»هم اعلام کرد : پخش مستند «عمق ناکامى» در رسانه ملى ایران، ساعاتى قبل از انفجار مدینه، نشان مى دهد ایران در این انفجار دست داشته و این مستند را به نشانه تبرئه خود، زودتر پخش کرده است !!

از سوى دیگر، روزنامه هاى سعودى با چاپ کاریکاتورى به مخاطبان شان اینگونه القا کردند که داعش هدفش عربستان است و با ایران و اسرائیل کارى ندارد، جالب اینکه در این کاریکاتور، ایران و اسرائیل در یک جهت و یک راه نمایش داده شده اند .

در این حال برخی کارشناسان انفجارهای تروریستی مدینه و قطیف را کار دستگاه اطلاعاتی عربستان دانسته اند. علی السعدی، کارشناس مسائل سیاسی به العالم گفت: اسرائیل هم در آغاز تشکیل رژیمش یک هتل و یک کشتی حامل مهاجران یهودی را منفجر کرد تا به جهان پیام دهد که «ما قربانی تروریسم هستیم»! اکنون عربستان هم همین ترفند را یاد گرفته است.

 
http://www.pan-iranist.info/%D8%B9%D9%84%D9%87-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%B1-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%B3/

نظرات