خانه » تازه ها, خبرها » هشدار کنگره امریکا به بوئینگ برای معامله با ایران

هشدار کنگره امریکا به بوئینگ برای معامله با ایران
۲ خرداد ۱۳۹۵

 

0e5f6aa5-ce4d-4e6a-9022

نمایندگان کنگره امریکا با احضار مدیران شرکت هواپیماسازی بوئینگ، به آنها درباره هر گونه ورود به بازار ایران هشدار داده‌اند.
این هشدار پس از آن صادر شد که مقامات بوئینگ ماه گذشته به تهران سفر و درباره فروش هواپیما به ایران با مقامات تهران گفتگو کردند.

کمتر از شش ماه پیش بود که خبر لغو تحریم ها از سوى تیم مذاکره کننده ایرانى به بسیارى از رسانه هاى داخلى دیکته شد. در این خبر آمده بود محمدجواد ظریف و فدریکا موگرینی با قرائت بیانیه مشترکی آغاز اجرای برجام را اعلام کردند. این خبر همچنین مى افزود اوباما با صدور فرمانی، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را لغو کرد و اتحادیه اروپا نیز لغو تحریم‌ها خود علیه ایران را اعلام کرد.

اکنون با گذشت تنها چند ماه از آن شور و هیجان کاذبى که دولت روحانى در مردم ایجاد و قیافه پیروزمندانه به خود گرفت، فشارهاى غرب به ایران همچنان ادامه دارد و مشخص شده برجام، توافقى یک طرفه به نفع غرب بوده است بطوریکه محمد جواد ظریف در موضع ضعف قرار گرفته و اعتراف مى کند تنها صدور بیانیه از سوى غرب کافى نیست و کشورهاى طرف توافق باید اقدام عملى در جهت گسترش روابط اقتصادى انجام دهند.

لازم به یادآورى است در روزهاى نخستین پس از انجام توافق هسته اى که دولت حسن روحانى توانسته بود با تظاهر به برد برد بودن توافق هسته اى و تبلیغات گسترده، افکار عمومى را در سطوح مختلف به بازى بگیرد، تحلیل هاى ارائه شده از سوى سازمان جوانان پان ایرانیست نسبت به برجام، بر همین دستاوردهاى نداشته و امتیازات نگرفته تاکید مى کرد.
http://www.pan-iranist.info/%D9%87%D8%B4%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%86%DA%AF%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A8%D9%88%D8%A6%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%85/

نظرات