خانه » تازه ها, خبرها » ایران مواضع داعش در عراق را بمباران می کند

ایران مواضع داعش در عراق را بمباران می کند

۱۱ آذر ۱۳۹۳

سایت «هافینگتون پست» روز دوشنبه، ۱۱ آذر، نوشت که نیروی هوایی ایران نیز همانند نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا مواضع داعش در عراق را بمباران می کند.

 

39105669_n

یک مقام وزارت دفاع آمریکا در این مورد به هافینگتون پست گفت که واشینگتن در جریان بمباران هوایی مواضع گروه تروریستی خلافت اسلامی از سوی ایران قرار دارد.

او افزود که اعتقاد دارد که عملیات هوایی ایران پس از آنکه تهدید شیعیان توسط گروه خلافت اسلامی از بین برود، ‌پایان خواهد یافت.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود،‌ گفت که عملیات هوایی ایران نیازی به پاسخ آمریکا ندارد مگر آنکه تهدیدی فوری علیه نیروی هوایی آمریکا به شمار آید.

به گفته این مقام وزارت دفاع آمریکا،‌عملیات ایران در عراق در نزدیکی مرز این کشور و در منطقه ای دیگر از فعالیت ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا انجام می گیرد.

گزارش های قبلی حاکی از آن بود که ایران تامین کننده سلاح و تجهیزات برای دولت بغداد و نیروهای اقلیم کردستان عراق است و اظهارات این مقام آمریکایی نخستین تایید مشارکت ایران در عملیات هوایی علیه گروه خلافت اسلامی به شمار می آید.

پیش از این، محمد باقری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران، در روز نهم آذرماه گفته بود: شهرهای مذهبی عراق و همچنین بغداد «خط قرمز جمهوری اسلامی» ست و اگر به خطر بیفتد ایران «مستقیم وارد عمل خواهد شد».

به نوشته هافینگتون پست، این واقعیت که آمریکا با این سطح از عملیات ایران به چالش برنخاسته است، قوی ترین مدرک از این است که دولت باراک اوباما، دولت ایران را به عنوان شریک تاکتیکی خود در خاورمیانه می بیند.

هافینگتون پست نوشت:‌ «این موضع برای متحدان آمریکا، ‌یعنی اسرائیل و کشورهای عربی حامی گروه خلافت اسلامی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی، که بحث برانگیز بوده است زیرا می گویند از سوی ایران مورد تهدید قرار دارند.»

به نوشته این سایت، سخنان مقام وزارت دفاع آمریکا در عین حال تایید کننده ادعاهای اخیر هفته نامه «آی اچ اس جینز دیفنس»،‌چاپ بریتانیا، وروزنامه اسرائیلی «هاآرتص» است که یک هواپیمای ایرانی در آسمان های عراق ردیابی شده است.

 

 

http://www.pan-iranist.info/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%B6%D8%B9-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C-%DA%A9/

نظرات