خانه » تازه ها, خبرها » اعلام آمادگی روسیه برای تامین امنیت افغانستان

اعلام آمادگی روسیه برای تامین امنیت افغانستان

۱۵ آبان ۱۳۹۳
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه آمادگی کشورش را برای کمک به افغانستان برای تامین امنیت این کشور اعلام کرد.

Afghanistan_map
به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز پنجشنبه در دیدار اعضای مجمع پارلمانی سازمان امنیت دسته جمعی با وی با ابراز خرسندی از حضور ناظرانی از صربستان و افغانستان در این مجمع گفت: بدیهی است که در این دیدار نمی توان به وضعیت افغانستان که توجه جهانی را به خود جلب کرده اشاره نکرد.
وی افزود: کشورهای عضو سازمان امنیت دسته جمعی به وضعیت افغانستان توجه خاص دارند و رویدادهای این کشور را پیگیری می کنند.
رییس جمهوری روسیه گفت: برای ملت افغانستان آرزوی موفقیت و بهبودی وضع این کشور می کنیم اما می دانیم که در رابطه با برنامه خروج نیروهای خارجی از افغانستان، وضعیت این کشور ممکن است متشنج شود.
پوتین گفت: در صورت نیاز اماده کمک به دوستان افغان برای حفظ ثبات و تامین شرایط برای پیشرفت این کشور هستیم.
روسیه در سالهای اخیر در عرصه های امنیتی و نظامی همکاری های گسترده ای با افغانستان داشته و دهها میلیون دلار تسلیحات به ویژه خودروهای نظامی به این کشور بطور رایگان تحویل داده و صدها نظامی افغانستان هم در آموزشکاه های نظامی روسیه دوره های نظامی گذرانده اند.
سرگئی نارشکین رییس مجلس دومای روسیه هم در بخشی از سخنان خود در این دیدار گفت که نمایندگان افغانستان و صربستان حدود یک سال است که به عنوان ناظر در مجمع پارلمانی سازمان امنیت دسته جمعی حضور دارند.
وی افزود: امروز نمایندگان این دو ناظر در مورد وضعیت افغانستان و مسایل کلیدی اروپا گزارشی ارائه کردند.
نارشکین گفت: امیدوارم از این تجربه در اینده هم استفاده و ناظران از کشورهای دیگر به عنوان مثال ایران در این مجمع مشارکت کنند.
http://www.pan-iranist.info/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%81/

نظرات