خانه » تازه ها, خبرها » تحریم های تازه آمریکا علیه افراد، شرکت ها و بانک های ایرانی

تحریم های تازه آمریکا علیه افراد، شرکت ها و بانک های ایرانی

۰۷ شهریور ۱۳۹۳
وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه هفتم شهریور از تحریم های تازه علیه افراد، شرکتها و بانک های ایرانی به اتهام نقض تحریم های جمهوری اسلامی خبر داده است.

 

T_amrika

براساس بیانیه وزارت خزارنه داری آمریکا، این تحریم ها ۲۵ شخص و شرکت از جمله شرکت های کشتیرانی،‌ هواپیمایی و بانک های ایرانی را هدف قرار داده اند.

در حالی این تحریم ها علیه افراد و شرکت های ایرانی اعمال شده است که ایران و گروه ۱+۵ در حال مذاکره برای حل و فصل مناقشه هسته ای جمهوری اسلامی هستند و مهلت برای دستیابی به یک توافق نهایی در این خصوص ۲۴ اکتبر به پایان می رسد.

وزارت خزانه داری آمریکا می گوید، این اشخاص و شرکت ها به دلیل نقش آنها در برنامه موشکی و هسته ای،‌ دور زدن تحریم ها و همچنین حمایت از تروریسم مورد تحریم قرار گرفته اند.

دیوید کوهن، معاون امور مبارزه با جرایم مالی و تروریسم وزارت خزانه‌داری آمریکا، در این زمینه تصریح کرده است: در حالی که به تعهدات خود در خصوص کاهش تحریم ها پایبند هستیم،‌ همچنان خود را به اجرای تحریم های موجود متعهد می دانیم.

طبق این بیانیه محمد جواد ایمانی راد و آرمان ایمانی راد در فهرست تحریمی وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته اند. محمد جواد ایمانی راد مدیر شرکت تولیدی صنعتی آلومینات است و آرمان ایمانی راد در مبادلات خارجی این شرکت نقش داشته اشت. شرکت آلومینات سال گذشته از سوی آمریکا تحریم شد.

شرکت سازه مرکب نیز به دلیل همکاری با همکاری با سازمان صنایع هواپیمایی-نظامی ایران و گروه« صنعتی شهید همت» مورد تحریم قرار گرفته است. علی غلامی، مدیر عامل سازه مرکب و مرضیه بزرگ، مدیر تجاری این شرکت نیز در فهرست تحریمی آمریکا قرار گرفته اند.

براساس بیانیه وزارت خزانه داری امریکا، بانک آسیا، بانک قوامین، بانک خاورمیانه، قرض الحسنه رسالت، بانک بین المللی کیش و همچنین کافولات بانک در تاجیکستان مورد تحریم قرارگرفته اند.

وزارت خزانه داری آمریکا می گوید، کافولات بانک، شعبه ای از بانک سرمایه است که پیشتر در سال ۲۰۱۲ از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفت.

شرکت های هواپیمایی کاسپین ایر، معراج ایر، پویا ایر،‌و یاس ایر نیز در فهرست شرکتهای تحریمی آمریکا قرار گرفته اند.

پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی در سال گذشته ایران و گروه ۱+۵ به توافقی موقت و شش ماه دست یافتند که از ژانویه سال جاری میلادی به اجرا گذاشته شد.

طبق این توفق ایران برخی از فعالیت های حساس هسته ای خود را متوقف کرد اما به نظر می رسد مسیر تحریم ها و فشار بر روی ایران تغییری نکرده است وجمهوری اسلامی علارغم امتیازاتی که در این مذاکرات به غرب داده و دستاورد خاصی برای کشور رقم نزده است.

با پایان یافتن مهلت شش ماهه این توافق ، ایران و آمریکا، فرانسه، بریتانیا، چین، روسیه و آلمان، اعضای ۱+۵ ، با تمدید آن برای چهار ماه دیگر توافق کردند تا از این طریق در این مدت به توافقی نهایی برای حل و فصل مناقشه هسته ای ایران دست یابند.

 

http://www.pan-iranist.info/%D8%AA%D8%AD%D8%B1%D9%8A%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D8%A2%D9%85%D8%B1%D9%8A%DA%A9%D8%A7-%D8%B9%D9%84%D9%8A%D9%87-%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%8C-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA/

 

نظرات