خانه » تازه ها, خبرها » صلح‌بان سازمان ملل توسط داعش ربوده شدند

صلح‌بان سازمان ملل توسط داعش ربوده شدند

۰۶ شهریور ۱۳۹۳

ویدیویی که روز پنج‌شنبه در سایت یوتیوب منتشر شده است، نشان می‌دهد که نیروهای خلافت اسلامی موسوم به داعش، ۲۵۰ سرباز ارتش سوریه‌ را که اسیر شده بودند، اعدام کرده‌اند.

cx0_cy10_cw0

در همین حال سازمان ملل متحد اعلام کرد که ۴۳ مامور ناظر این سازمان که در بلندی‌های جولان، مرز سوریه و اسرائیل، مستقر شده بودند، در پی هجوم گروه‌های اسلام‌گرا به آن منطقه ربوده شده‌اند.

سوریه در روزهای اخیر شاهد پیشروی‌های افراط‌گرایان داعش در جبهه‌های مختلف بوده است اما فتح فرودگاهی نظامی در استان رقه باعث شد که صدها نفر از سربازان وفادار به حکومت بشار اسد به اسارت داعش دربیایند.

همان زمان نیز گزارش‌های تاییدنشده‌ای مبنی بر کشتار این اسرا منتشر شد، اما اکنون ویدیویی که داعش در یوتیوب منتشر کرده است، بر این خبر صحه می‌گذارد.

در این ویدیو اجسادی نشان داده می‌شود که برهنه روی زمین رها شده‌اند و با توضیحی همراه است که عنوان می‌کند «۲۵۰ نیروی شبیحه که در فرودگاه طبقه به اسارت خلافت اسلامی درآمدند، اعدام شده‌اند».

شبیحه به گروهی از شبه‌نظامیان وفادار به بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، گفته می‌شود که در جنگ داخلی سوریه نقش پررنگی ایفا کرده‌اند.

رویترز می‌نویسد که یکی از اعضای خلافت اسلامی در رقه، اعدام این ۲۵۰ سرباز را تایید کرده و به این خبرگزاری گفته است: «بله، ما همه آنها را اعدام کرده‌ایم».

از سوی دیگر، مرز اسرائیل و سوریه در بلندی‌های جولان روز چهارشنبه شاهد هجوم گروه اسلام‌گرای جبهه النصره به منطقه بازرسی القنیطره و فتح این ایستگاه بود که این رویداد به اسارت نیروهای سازمان ملل متحد منجر شده است.

دفتر بان گی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه اعلام کرد که ۴۳ نفر از نیروهای حافظ صلح این سازمان به اسارت گروهی مسلح در آمده‌اند.

این گزارش همچنین می‌گوید که ۸۱ صلح‌بان دیگر سازمان ملل که در منطقه مستقر شده‌اند در میانه نبرد میان شبه‌نظامیان و نیروهای ارتش سوریه گرفتار شده‌اند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد که در ایستگاه مرزی القنیطره مستقر هستند، وظیفه نظارت بر رفت و آمدها در مرز سوریه و اسرائیل را برعهده دارند.

 

http://www.pan-iranist.info/%DB%B4%DB%B3-%D8%B5%D9%84%D8%AD%E2%80%8C%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%84%D9%84-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%B1%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%87/

 

نظرات