خانه » تازه ها, خبرها » قدردانی بارزانی از ایران در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ظریف

قدردانی بارزانی از ایران در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ظریف

۰۴ شهریور ۱۳۹۳

صبح امروز، سه شنبه ۴ شهریور ماه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت یازدهم در پی سفر به عراق با مسعود بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار کردند.

 

401_303,00

در این کنفرانس مطبوعاتی ظریف گفت: ما تمامیت ارضی و وحدت ملی و توسعه عراق را توسعه و امنیت خود می‌دانیم و از هر گونه توافقی که میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق صورت گیرد، حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حضور نیروهای ایرانی در منطقه کردستان تاکید کرد: ما حضور نظامی در عراق نداریم اما همکاری نظامی با دولت مرکزی و اقلیم کردستان در حوزه‌های مختلف داشتیم و خوشحالیم که توانستیم وظایف خود را انجام دهیم. معتقدیم کشورهای غربی‌ نیز تعهداتی نسبت به دولت مرکزی عراق داشتند که متاسفانه آن‌ها را اجرا نکردند و باید از آن‌ها پرسید که چرا به تعهداتشان پایبند نبودند؟ در عین حال ما کماکان در کنار مردم عراق خواهیم بود.

ظریف در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر حضور نیروهای مسلح کرد ایرانی در عراق تاکید کرد: ما یک نیروی مسلح داریم و آن هم نیروی مسلحی است که تحت امر ایران است؛ اگر گروه دیگری باشد گروه تروریستی است که ما آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم.

وی درباره درخواست مهمات از سوی کردستان از ایران گفت: ما وظیفه خود می‌دانیم که به دوستانمان در عراق کمک کنیم. در خصوص اختلاف‌ها میان دولت عراق و اقلیم کردستان از هر گونه توافقی حمایت می‌کنیم و امیدواریم با تشکیل دولت هر چه سریع‌تر دولت فراگیر تشکیل و موضوعات و مسایل دیگر هم مورد بحث و توافق گروه‌های عراقی قرار گیرد.

گفتنی است در ادامه این کنفرانس مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق با تاکید بر روابط دوستانه ایران و اقلیم گفت: بار دیگر برای ما و دوستان ما ثابت شد که ایران در شرایط سخت بدون کمترین توقعی پشتیبان و یاور ما بوده است و ما هرگز این لطف بزرگ را فراموش نمی‌کنیم.

بارزانی در دیدار با ظریف با تشکر از نقش ایران افزود: ایران همواره حامی و پناه ما بوده و تحولات اخیر بار دیگر این موضوع را به نمایش گذاشت.

 

http://www.pan-iranist.info/%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%86%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D9%85%D8%B7/

نظرات