خانه » تازه ها, خبرها » توافق چهارجانبه برای آتش بس در اوکراین

توافق چهارجانبه برای آتش بس در اوکراین

۱۱ تیر ۱۳۹۳

کشورهای آلمان، فرانسه، روسیه و اوکراین درباره آتش بس در اوکراین توافق کردند.

بنا بر گزارشها وزاری خارجه کشورهای آلمان، فرانسه، روسیه و اوکراین که نشستی چهار جانبه در برلین داشتند درباره آتش بس در اوکراین توافق کردند.
در نشستی که امروز در برلین درباره اوضاع اوکراین برگزار شد، اشتاین‌ مایر، لوران فابیوس، سرگئی لاوروف و پاولو کلیمکین درباره برداشتن گام‌هایی به سمت آتش بس در مناطق درگیری اوکراین توافق کردند.

 

ukraynagelimeler

 

از سه شنبه صبح بار دیگر درگیری‌ها در اوکراین از سر گرفته شده است. برای همین منظور امروز وزرای خارجه این چهار کشور در برلین گرد هم آمدند تا برای حل این بحرانی چاره‌ای بیاندیشند.
“پترو پروشنکو”، رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب آتش بس ۱۰ روزه با جدایی طلبان را خاتمه یافته اعلام کرد و بار دیگر درگیری های بین کی یف با جدایی طلبان در شرق اوکراین از سر گرفته شد.
مدت کوتاهی بعد از اینکه رئیس جمهوری اوکراین شروع مجدد عملیات مبارزه با تروریسم و پایان دوره آتش بس ۱۰ روزه در کشورش را اعلام کرد، در بسیاری از شهرهای اوکراین مبارزات بین جدایی طلبان طرفدار روسیه و ارتش اوکراین آغاز شد.
از شهر دونتسک اوکراین شدیدترین درگیری‌ها از زمان شروع ناآرامی‌ها از اوایل آوریل گزارش شده است. شورشیان به ساختمان وزارت کشور هجوم آورده که در این میان یک پلیس جان خود را از دست داده و تعداد زیادی مجروح شده‌اند.
در این میان همچنین تعداد قربانیان غیر نظامی در درگیری های اوکراین نیز افزایش پیدا کرده است.
رئیس جمهوری اوکراین در مبارزه با جدایی طلبان تحت فشارهای بسیار بالای داخلی قرار دارد. طرفداران وی، رسانه های اوکراین و اقلیت حاکم خواستار یک حمله سخت علیه جدایی طلبان هستند. انگیزه های آن ها متفاوت است. در حالی که تاجران اوکراین نگران از دست دادن بخش های بیشتری از این کشور و اموال خود هستند، سیاستمداران و نخبگان نیز خواهان یک راه غیر قابل برگشت در مسیر اتحادیه اروپا می باشند. امضای قرارداد تجارت مشترک با اروپا در اواخر هفته گذشته می تواند به عنوان تصمیمی در این راستا مطرح شود.
http://www.pan-iranist.info/%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D8%AA%D8%B4-%D8%A8%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%88%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%86/

 

نظرات