خانه » تازه ها, خبرها » توسعه میادین مستقل نفتی با دستور زنگنه متوقف شد

توسعه میادین مستقل نفتی با دستور زنگنه متوقف شد

۱۶ خرداد ۱۳۹۳
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: طبق دستور آقای زنگنه تمام قراردادهایی که وزارت نفت با پیمانکاران برای توسعه میادین مستقل داشت به جز آنهایی که قبلا به تولید رسیده، فسخ شده و وزارت نفت خسارت های فسخ این قراردادها را پرداخت می کند.

 

Maidann Nafti

سید سعید حیدری طیب در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: باید تمام ظرفیت پیمانکاری و سرمایه ای توسعه پروژه های صنعت نفت را روی میادین مشترک متمرکز کنیم.
وی افزود: در بسیاری از میادین مشترک نفتی و گازی برداشت کشورهای همسایه بیشتر از میزان برداشت ایران است و در توسعه میادین مشترک به طور مشخص عقب مانده ایم.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نهم تصریح کرد: وزیر نفت در جلسه ای با اعضای کمیسdون انرژی مجلس خبر داد که دستور توقف طرح های توسعه ای میادین مستقل را داده است.
وی ادامه داد: طبق دستور آقای زنگنه تمام قراردادهایی که مجموعه وزارت نفت با پیمانکاران برای توسعه میادین مستقل داشت فسخ شده به جز میادین مستقلی که قبلا به تولید رسیده و توقف تولید آن توجیه فنی و اقتصادی ندارد و یا میادین مستقلی که پیشرفت اجرایی توسعه آنها به حدی است که توقف آن برای کشور مقرون به صرفه نیست و وزارت نفت خسارت های فسخ این قراردادها را به پیمانکاران پرداخت می کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی از سرمایه گذاران در چندماه اخیر پیشنهاداتی برای سرمایه گذاری بر روی میادین مستقل داشته اند که وزارت نفت با درخواست آنها موافقت نکرده است.
حیدری طیب رویکرد وزارت نفت در توقف توسعه میادین مستقل و تمرکز بر میادین مشترک را رویکردی مناسب دانست و گفت: باید با ایجاد جذابیت بیشتر در سرمایه گذاری بر روی میادین مشترک، تمام درخواست های سرمایه کذاری را به سمت توسعه این میادین و افزایش تولید از میادین مشترک گازی و نفتی سوق دهیم چرا که هر چه زمان را از دست دهیم، منابع هیدروکربوری بیشتری را از دست می دهیم.

 

http://www.pan-iranist.info/%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%82%D9%84-%D9%86%D9%81%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%B2%D9%86%DA%AF%D9%86%D9%87/

 

نظرات